Про що краще не говорити чесно на співбесіді: рекомендації експерта

Перед співбесідою можна знайти безліч рекомендацій про те, як правильно поводитися – бути чесним у резюме, не перебільшувати досвід та не применшувати свої очікування.

Поширена думка полягає в тому, що прикрашення фактів може призвести до того, що кандидат потрапить на посаду, яку не зможе опанувати. Проте, як зазначив експерт із працевлаштування та засновник сайту PracticeAptitudeTests.com Гай Торнтон, у реаліях сучасного ринку праці іноді невелика "біла брехня" може навіть допомогти. Про це повідомляє "Дивогляд" із посиланням на Daily Mail.

За словами фахівця, у деяких ситуаціях невеликі корективи у подачі інформації можуть зіграти на руку та наблизити кандидата до омріяної роботи.

У яких випадках припустимо прикрасити реальність?

Одним із прикладів Торнтон називає перерви у трудовій діяльності.

"Існує безліч причин, через які у людини можуть бути прогалини в резюме. Це може бути подорож, особисті обставини чи кар'єрна пауза – такі ситуації трапляються дедалі частіше завдяки популяризації мікро-пенсій", – пояснює експерт.

Попри те, що такі перерви стають нормою, деякі роботодавці досі ставляться до них із пересторогою. У них може скластися враження, що кандидат не має мотивації, втратив навички або був звільнений з попереднього місця.

"Але це не означає, що не можна подати перерву у позитивному світлі. Варто акцентувати увагу не на тому, чого ви не робили, а на тому, чим займалися", – додає Торнтон.

Фахівець радить розповідати про волонтерство, фріланс, професійні курси або подорожі, демонструючи ініціативність і прагнення до особистісного розвитку. Важливо також показати, як цей досвід допоміг вам здобути корисні навички, стати більш цілеспрямованими, гнучкими та мотивованими.

Як розповідати про свої слабкості?

Співбесіда
Співбесіда
Фото: Shutterstock

Іще одна ситуація, де варто бути обережними з відвертістю, – це питання про слабкі сторони. На співбесідах часто запитують: "Які ваші недоліки?" І хоча може виникнути бажання щиро визнати, скажімо, схильність до прокрастинації, Торнтон радить діяти інакше.

"Роботодавець не очікує, що ви перелічите всі свої мінуси. Йому важливо побачити, що ви усвідомлюєте свої слабкі місця і працюєте над ними", – наголошує експерт.

Торнтон рекомендує використовувати метод 10:90 – 10% часу ви говорите про саму слабкість, а 90% – про те, як ви її долаєте. Слабкість краще обирати таку, яка не є критичною для бажаної посади.

Наприклад, якщо вам складно укладатися в дедлайни, варто зазначити, що ви раніше брали на себе занадто багато завдань, але зараз активно працюєте над навичкою пріоритизації.

Чи варто бути відвертим щодо кар'єрних планів?

Ще один момент, на який звернув увагу Торнтон, – це питання кар'єрних цілей. Якщо ваша особиста мета не збігається із планами компанії, іноді варто утриматися від повної відвертості.

"Якщо ви бачите вакансію як тимчасову можливість або спосіб фінансувати інші проекти – це нормально. Але таку інформацію краще залишити при собі", – пояснює фахівець.

Роботодавці шукають людей, які демонструють готовність залишатися надовго. Відкрите зізнання в тимчасових намірах може змусити рекрутера обрати більш лояльного, з його точки зору, кандидата.

Раніше "Дивогляд" розповідав про улюблене запитання Джеффа Безоса на співбесіді, яке стало легендою.

Поки на нашій землі війна, навіть "Дивогляд" – це не про котиків і пандочок, а про перемоги нашого війська! Наш Telegram – Дивогляд 5.UA.

ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ

Читайте більше