Безконтактна оплата

Картка чи готівка: вчені дізналися, як спосіб оплати впливає на фінанси людини

Shutterstock

Це питання досліджується вже давно і навіть отримало назву "ефект безготівкових платежів"

Науковці з Австралії у рамках дослідження хотіла визначити вплив різних способів оплати на рівень витрат споживачів. Про це повідомляє "Дивогляд" із посиланням на Journal of Retailing.

Є думка, що використання картки може стимулювати більші витрати, і це питання досліджується вже давно і навіть отримало назву "ефект безготівкових платежів". Це привертає особливу увагу, оскільки пластикові картки стали невід'ємною частиною нашого життя.

Часто люди мають з собою лише картки або використовують мобільні банківські додатки, що може призвести до зменшення "ефекту безготівкових платежів" через звичність до таких методів оплати. Проте дослідження цього питання продовжуються.

Вчені з університетів Аделаїди та Мельбурна провели комплексний аналіз, у рамках чого використали 71 дослідження з 17 країн, в яких брали участь понад 11 тисяч учасників. Згідно з отриманими результатами, безготівкові платежі дійсно призводять до зростання витрат споживачів.

Враховуючи це, експерти радять завжди мати при собі готівку для кращого контролю своїх фінансів. Використання готівки робить саму покупку більш очевидною, бо людина фізично передає кошти продавцю.

Ефект безготівкової оплати не завжди очевидний. Наприклад, його особливо помітно під час покупок розкішних товарів, наприклад ювелірних виробів, що відображає демонстративну поведінку. При здійсненні пожертв або виплатах чайових цей ефект не виявляється. Також науковці довідались, що з часом людина адаптується до безготівкових платежів і починає краще контролювати свій гаманець.

Раніше "Дивогляд" розповідав, як правильно заощаджувати під час війни.

Поки на нашій землі війна, навіть "Дивогляд" – це не про котиків і пандочок, а про перемоги нашого війська! Наш Telegram – Дивогляд 5.UA.

Допоможи ЗСУ – врятуй свій дім: офіційні реквізити та посилання.

 

ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ