Міністерство інфраструктури України
Міністерство інфраструктури України
фото прес-служби Мінінфраструктури

"Укрзалізниця" має ресурс і не потребує підвищення тарифів – Гундер

    Експерти Американської торгової палати вважають, що перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів "УЗ" має показати результат від попереднього підвищення

    "Укрзалізниця" має ресурс і можливості не підвищувати вантажні залізничні тарифи 2017 року. Про це йдеться у листі президента Американської торгової палати Андрія Гундера на ім'я міністра інфраструктури Володимира Омеляна, передає Мinprom.

    За словами Гундера, згідно наказу відомства від 8 жовтня 2013 року, тарифи підлягають перегляду в разі, якщо рівень доходів від звичайної діяльності не забезпечує відшкодування поточних витрат залізниць, або ж якщо у них не вистачає коштів на здійснення капітальних інвестицій, необхідних для фінансування інвестиційної програми.

    Перша умова характеризується показником прибутку до сплати податків, відсотків, зносу і амортизації (EBITDA), який повинен мати планове значення +17,5 млрд грн без урахування індексації тарифу, що свідчить про здатність "УЗ" фінансувати операційну діяльність у 2017 році.

    "Що стосується другої умови, хотіли б звернути Вашу увагу на запланований обсяг "капітальних інвестицій" у 22,7 млрд грн, що на 15,8 млрд грн більше факту 2016 року. За звітними даними за п'ять місяців 2017 року, на капітальні інвестиції було направлено 2 млрд грн (9% від річного запланованого бюджету). Окремо слід відзначити, що на початок року на рахунках "УЗ" було близько 7 млрд грн, чого було достатньо для фінансування 44% інвестицій, які Кабінет міністрів України дозволив здійснити "УЗ" без узгодження фінплану. З огляду на фактичні дані використання інвестицій у попередні роки, запланований обсяг інвестицій неможливо освоїти ефективно", – вважає президент Американської торгової палати.

    На думку експертів компаній-членів Американської торгової палати, перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів "УЗ" має показати результат від попереднього підвищення, зокрема щодо ситуації з розподілом вагонів, їх обігом, швидкістю доставки і збереженням вантажу.

    Гундер також висловив упевненість, що наступним кроком має стати розробка чіткого плану щодо подальшого поліпшення ситуації з відновленням/ремонтом вагонного та локомотивного парку "Укрзалізниці", швидкістю відправок вантажів залізничним транспортом, наявністю палива, інвестиціями в оновлення рухомого складу "УЗ" , а також чіткими термінами і метриками.

    "Виходячи з вищесказаного, експерти компаній-членів палати звертаються до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з проханням не підтримувати підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення, оскільки таке підвищення є передчасним і економічно необґрунтованим, і, відповідно, доопрацювати проект консолідованого фінансового плану "УЗ" на 2017 рік", – йдеться в листі.

    Крім того, виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Галина Дерев'янко наголошує, що підвищення вантажних залізничних тарифів на 22,5% може мати негативний вплив на окремі галузі української економіки, зокрема на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості і агропромислового комплексу України.

    У зв'язку з цим компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації вважають за необхідне провести більш ретельний аналіз впливу підвищення тарифів на економіку України і порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень в "Укрзалізницю". Також вони вказують на необхідність опрацювати альтернативні джерела фінансування компанії.

    Попередній матеріал
    У будинок Руслани в Києві влучила блискавка – фото
    Наступний матеріал
    "Піймай мене, якщо зможеш": Зеркаль розповіла про вплив санкцій на Путіна і його оточення
    Теги:

    Підвищувати тарифи УЗ поки немає сенсу, корупція і досі зберігається – Каленков

    Індексація тарифів на перевезення вантажів УЗ може негативно вплинути на економіку – Європейська Бізнес Асоціація

    За три місяці УЗ недоотримала півмільярда через неефективність на перегоні Комиш-Зоря–Волноваха - експерт