leopolis.news

Ситуація щодо забезпечення ГМК напіввагонами УЗ стрімко погіршується – Каленков

    Нинішній стан речей є реальною загрозою для економіки України, переконує експерт

    За підсумками серпня цього року, втрати української економіки (лише в частині ГМК) від несправедливого розподілу піввагонів "Укрзалізниці" можуть перевищити 100 млн доларів. Про це заявив президент "Укрметалургпрому" Олександр Каленков на сайті компанії.

    За його словами, наразі компанія не має бажання докорінно змінювати ситуацію, тож надія лише на нового очільника "УЗ", КМУ та профільні комітети ВР.

    Як повідомив Каленков, п'ять місяців спроб налагодження ситуації з Центром транспортної логістики (ЦТЛ) "Укрзалізниці" були фактично безрезультатними. Нині підприємства ГМК просять про забезпечення парком піввагонів "УЗ" на рівні 35%.

    Поки ж, станом на початок серпня, середнє забезпечення вантажовідправників ГМК склало близько 18% (при цьому є ціла низка підприємств, забезпечення яких нижче 10%). Це у 2-5 разів гірше, ніж у середньому по країні.

    "На мою думку, дуже необачно недооцінювати стратегічну важливість ГМК, враховуючи, що металургія і гірничодобувна промисловості є базовими галузями національної промисловості і одним з небагатьох секторів, який робить вагомий внесок у забезпечення економічного зростання України. Незважаючи на свою незаперечну значимість для економіки країни, виробники з ГМК через байдужість, а можливо і відвертий саботаж з боку ЦТЛ/УЗ, критично не виконують заплановані на серпень виробничі програми, вимушено знижуючи обсяги виробництва", – прокоментував ситуацію Каленков.

    Він прогнозує, що такий стан речей неминуче призведе до падіння експорту, уповільнення економічного зростання і, як наслідок, девальвації гривні.

    "Ви запитаєте, де працює парк піввагонів "УЗ"? Він возить ліс, він возить будівельні вантажі – не менше 1/3 парку ЦТЛ задіяні в цих перевезеннях (при тому, що частка цих вантажів у загальному навантаженні всього близько 15%). Львівська та Одеська залізниці хронічно не виконують плани щодо здачі порожніх напіввагонів ЦТЛ в регулювання на Придніпровську залізницю", – вважає експерт.

    За словами Каленкова, у разі ігнорування такої ситуації "самоуправство менеджменту ЦТЛ і регіональних філій УЗ призведуть до колосальних збитків для економіки країни в цілому".

    Таким чином, новий т.в.о. голови "Укрзалізниці" Євген Кравцов має терміново нормалізувати забезпечення підприємств ГМК парком піввагонів ЦТЛ, зокрема – гірничодобувних підприємств, наголосив президент "Укрметалургпрому". 

    Попередній матеріал
    Мінінформполітики розширить українське мовлення в окупованому Криму
    Наступний матеріал
    Президент призначив стипендії дітям загиблих журналістів
    Теги:

    Металурги кажуть про "критичну ситуацію" через брак вагонів "УЗ"

    Глава "Укрметалургпрому": Знижувати портові збори в Україні необхідно вже цього року

    Галасюк: Підвищене вивізне мито на металобрухт – приклад виконання політиками обіцянок