Олександр Коленков
фото Укрінформ

Глава "Укрметалургпрому": Знижувати портові збори в Україні необхідно вже цього року

    Вантажі ГМК складають більш як 40% від усіх, що перевозяться залізницею і перевантажуються в портах

    Знижувати ставки портових зборів в Україні необхідно вже цього року. Якщо для цього слід ухвалити методику, то необхідно прискорювати всі питання узгодження, щоб вийти на її прийняття у жовтні цього року, вважає глава Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

    "Минулого тижня в рамках роботи профільних комітетів Американської торгової палати відбулися дві наради стосовно пов'язаних і дуже важливих тем для ГМК та усієї економіки України. На першій обговорювалася необхідність внесення змін у стратегію розвитку морських портів України, на другій розглядалася відповідність дотичної інфраструктури портів та залізничної і автодорожньої інфраструктури", – зазначив він у матеріалі на Uaprom.Info.

    За його словами, вантажі ГМК складають більш як 40% від усіх, що перевозяться залізницею і перевантажуються в портах. "Для нас ефективна робота залізниці і портів є життєво важливою. На жаль, останніми роками наша інфраструктура є стримуючим фактором розвитку як ГМК, так і всієї промисловості", – поскаржився підприємець.

    Каленков підкреслив, що необхідно затвердити стратегію розвитку портів, оскільки вона допоможе приймати, в тому числі, правильні інвестиційні рішення у залежності від прогнозованих вантажопотоків і спеціалізації портів. І тим більше важливо, щоб ця стратегія стала складовою частиною загальної транспортної стратегії України.

    "Але важливо при цьому розуміти і джерела фінансування цих проектів. Зараз портові збори в Україні більш ніж утричі вище, ніж у портах конкурентів. Це робить порти України і АМПУ (Адміністрація морських портів України) суперприбутковими організаціями. При цьому велика частина надходжень, 56% за словами керівника АМПУ, викачується в бюджет України і не доходить до інвестицій у розвиток самих портів", – наголосив голова "Укрметалургпрому".

    За таких умов, вважає Каленков, правильною державною політикою було б приведення ставок портових зборів до конкурентоспроможного рівня з одночасним припиненням викачування грошей з портів. Це дасть можливість збільшити вантажопотоки, як експортні, так і транзитні, розвивати порти, щоб обслуговувати ці потоки. В кінцевому підсумку це збільшить надходження до бюджету, впевнений він.

    "При цьому рішення щодо зменшення ставок портових зборів до конкурентоспроможного рівня обговорюється вже не перший рік. Зараз готується методика розрахунку портових зборів, де передбачається на 30-40% зниження ставок. Це хороший крок у потрібному напрямку, але прив'язка зниження ставок до методики тільки затягує процес. Відповідно до заяв фахівців, які готують методику, вона може бути прийнята не раніше січня-лютого наступного року, нові ставки можуть бути введені в кращому випадку наприкінці 2018 – на початку 2019 року, нас це жодним чином не влаштовує", – підкреслив директор.

    Він резюмував: "Зниження ставок необхідне вже цього року. Якщо для цього потрібно прийняти методику, необхідно прискорювати всі питання узгодження, щоб вийти на її прийняття в жовтні цього року. Це дозволить привести вартість заходу судна в порти України до середньосвітового рівня (близько $1/т), що вкрай позитивно позначиться на динаміці розвитку українських експортоорієнтованих галузей у цілому і припортових промислових зон зокрема".

    Попередній матеріал
    "Це не квадрат Малевича, це Керч": в Криму знову масово вимикають світло
    Наступний матеріал
    Інформація про зарахування до вишів з'явиться сьогодні у персональних кабінетах вступників – Міносвіти
    Теги: