Збройну агресію рф проти України підтримало російське суспільство, як і всі дії володимира путіна в цій війні. Рейтинг диктатора навіть підскочив після початку бойових дій.
Це стало можливим завдяки спеціальній кремлівській пропаганді, впевнений політтехнолог, експерт у сфері стратегічних комунікацій Денис Богуш. У блозі на УП він розповів, які меседжі та наративи вплинули на свідомість рядових росіян.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.
За його словами, було проведено дослідження російської пропаганди на базі Центру дослідження росії, доповідей СтратКому НАТО і розроблено різні методики, за якими можливо робити висновки.
Експерт розповів, зокрема, про "Ієрархію пропаганди рф 2022", яку російські пропагандистські медіа змогли "вставити" в свідомість росіян.
- "ЕСТЬ ПУТИН – ЕСТЬ РОССИЯ!" – це головний меседж путінської пропаганди, який використовувався протягом трьох (!) виборчих кампаній путіна з телевізійною рекламою, зовнішньою рекламою, агітаційними кампаніями в регіонах.
- "РОССИЯ ВСЕГДА ПРАВА" – це вже другий рівень ієрархії російської пропаганди. Безапеляційне право на правоту рф постійно транслюється в російських медіа.
- "СИЛЬНАЯ АРМИЯ" – цей меседж теж на другому рівні, але це для росіян аксіома. "Друга армія світу", "найбільший виробник і експортер зброї в світі" – цей меседж транслювався не тільки всередині країни, а й і зовні.
- "ВЕЗДЕ ВРАГИ" – те, що навкруги рф вороги, постійно транслюється на державних медіа. Навіть усі демократичні країни російська пропаганда обʼєднала в загальний термін "Захід". І постійно використовує семантичну конструкцію "Захід проти росії".
- "ЕДИНАЯ (ВЕЛИКАЯ, БОГАТАЯ) СТРАНА, ОБЪЕДИНЯЮЩАЯ РАЗНЫЕ РЕГИОНЫ И НАРОДЫ" – меседж, який ще залишився з радянських часів, коли була велика країна – срср. Росія отримала у спадок багато національних республік.
- "БУДУ ЗАЩИЩАТЬ РОДИНУ" – це мобілізаційний ресурс рф. За даними соціологічних досліджень (https://russianfield.com/mozhetmir) молоді росіяни не хочуть йти на війну, велика підтримка цього меседжу є у старших людей, яких точно не заберуть в армію.
- "ГОТОВ ТЕРПЕТЬ РАДИ ПОБЕДЫ" – це про конкуренцію "телевізора і холодильника". Тобто це про вплив соціально-економічної ситуації на рейтинг влади і путіна. Багато разів путін розпочинав війни навколо росії і так його рейтинг підвищувався. Особливо він підвищився після анексії Криму у України. росіянам це сподобалося.
- "СИЛЬНАЯ ВЕРТИКАЛЬ ВЛАСТИ". Можливість утримувати в дисципліні всі субʼєкти рф – головне завдання влади і спецслужб. Але великі масштаби корупції і кооперація влади з регіональними мафіозними кланами утворюють гібридний варіант вертикалі влади.
- "МОСКВА – СТОЛИЦА НАШЕЙ РОДИНЫ". Цей меседж зараз піддається найбільшій критиці в рф. Якщо в попередні роки якось можна було пояснювати, що всі потоки грошей і ресурсів стікаються до москви, а потім розподіляються всім регіонам, то тепер навіть один з головних олігархів росії Олег Дерипаска каже: "Хватит кормить москву".
Більш детальний розбір – читайте у блозі автора.
Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.