en.avia.pro

"Вибух, що знищив літак": Польське слідство виявило нові приголомшливі факти щодо Смоленської катастрофи

    Експерти переконані, що "остання фаза трагедії була викликана вибухом у корпусі, який знищив літак, розриваючи його на фрагменти і десятки тисяч уламків"

    На борту судна Ту-154, що розбився під Смоленськом, перед катастрофою ймовірно, стався вибух термобаричного заряду. Це могло б пояснити розпад літака на дрібні уламки і значне пошкодження тіл жертв катастрофи. Про це йдеться в розслідуванні урядової підкомісії, передає "Укрінформ".

    "Дуже багато чинників вказує на те, що 10 квітня 2010 року на борту урядового Туполева стався вибух. Аварії приладів, що зареєстровані на останніх секундах польоту, цілковита втрата енергопостачання перед першим контактом із землею, розташування уламків літака, специфічний характер ушкоджень тіл, аеродинамічні дослідження, сила, з якою одна із дверей (літака) була вбита у землю – ці та багато інших фактів вимагали від комісії сприйняти версію вибуху як цілком реальну", – йдеться в повідомленні.

    Як стало відомо, для підтвердження цієї місії було проведено низку експериментів різних вибухових матеріалів.

    "У результаті проведених експериментів можна сказати, що найбільш ймовірною причиною вибуху був термобаричний заряд, який призвів до сильної вибухової хвилі, яка на своєму шляху знищувала перешкоди - розривала корпус літака, викидала назовні тіла жертв і зривала з них одяг", – зазначається у фільмі, створеному підкомісією з розслідування трагедії.

    Повідомляється також, що на місці катастрофи судна було знайдено щонайменше чотири тіла жертв, які мають сліди високотемпературного ураження високої, що не пояснюється пожежею на землі, а лише – опіками в результаті вибуху.

    Також польська комісія констатує, що російська сторона здійснила ряд кроків, які можна вважати свідомим доведенням екіпажу літака до катастрофи.

    Як повідомляється, польські контролери того ранку не пройшли обов'язкового медогляду і не мали бути допущені до виконання такого важливого завдання. Також замість одного центру прийняття рішень на вежі, з російської сторони їх було аж три (генерал Бенедиктов у Москві - колишній командувач військ спецпризначення в Афганістані, контролери руху підполковник Павел Плюснін і майор Віктор Риженко, а також полковник Микола Краснокутський – колишній командир авіабази у Смоленську), який не повинен був бути на вежі, але давав команди, не маючи на це права.

    Таким чином, виявлено факт порушення російського авіаційного права. У комісії кажуть, що "з боку росіян панував хаос".

    Крім того, у підготовленому комісією фільмі наголошується, що російський літак Іл-76, який перед катастрофою кружляв над аеродромом і намагався йти на посадку, насправді здійснював дії, які "вписуються у підготовку до катастрофи". "Треба чітко сказати, що дії російської сторони мали призвести до катастрофи", – роблять висновок польські експерти.

    Як зазначається, російські контролери або не подавали польським пілотам необхідну інформацію, або свідомо вводили їх в оману. "Російські навігатори постійно вводили в оману польських пілотів, що вони є на курсі і стежці, хоча ті перебували ліворуч від правильного шляху заходу на злітну смугу... Коли Ту-154М перебував на висоті 100 метрів, навігатори мовчали і жоден з них не дав необхідну команду відходу на інший круг",- стверджують експерти.

    Утім, як було встановлено, капітан польського екіпажу на безпечній висоті над землею (90-100 метрів) все ж встиг дати команду на відхід на другий круг, але "літак продовжував знижуватися, попри дії пілота".

    "У нас немає певності, чому це сталося, і яка аварія призвела до різкого зниження (судна) до землі. Ймовірним приводом неспроможності відходу на другий круг є низка аварій, яка розпочалася на відстані 2,5 км від аеродрому і була зареєстрована апаратурою на борту Туполева", – вказують експерти польської підкомісії.

    Так, польські "чорні скриньки" зафіксували різке зростання вібрації правого, а згодом і лівого двигуна. "За 70 метрів до зіткнення з березою розпочалося знищення лівого крила", – встановила комісія. Проведені слідством експерименти у спеціально створеному для цього аеродинамічному тунелі підтверджують, що відрив частини лівого крила "не міг призвести до перекидання літака і гальмування його подальшого руху".

    "Остання фаза трагедії була викликана вибухом у корпусі, який знищив літак, розриваючи його на фрагменти і десятки тисяч уламків, вбиваючи пасажирів", – переконані польські експерти.

    Також було з'ясовано, що перші елементи лівого крила почали падати на землю на відстані близько 900 м від початку злітної смуги. 

    Нагадаємо, 3 квітня цьогоріч у прокуратурі Польщі заявили, що в РФ свідомо спровокували Смоленську катастрофу.

    Як повідомляв 5.UA, Польща подасть скаргу до Гаазького трибуналу проти РФ у справі Смоленської катастрофи.

    Попередній матеріал
    Президент запропонує РНБО конфіскувати донецьке вугілля, що намагатимуться завезти під видом російського
    Наступний матеріал
    Ще в одній області України зафіксували спалах африканської чуми свиней