NASA
NASA Shutterstock

NASA запустило місію зі знищення астероїда Дідімос – відео

Читайте по-русски

Космічна місія NASA DART, яка стартувала вранці 24 листопада, перевірить нашу здатність змінювати орбіту астероїда, буквально врізавшись у нього. Космічний корабель також випробовуватиме новий тип рухової системи. Про це пише "Новое время".

DART запущено з космічної бази Ванденберг у Каліфорнії на борту ракети SpaceX Falcon 9 у середу, 24 листопада. Вікно запуску варіювалося з 08:20 до 08:58 за Києвом.

Космічний корабель спроєктований таким чином, щоб він міг зіткнутися з астероїдом під час руху зі швидкістю приблизно 24 000 км/год. Його мета – астероїдний супутник Діморфос (грецькою "дві форми"), який обертається навколо більшого астероїда на ім'я Дідімос (грецькою "близнюк").

NASA запускає місію зі знищення астероїда
NASA запускає місію зі знищення астероїдаNASA

Восени 2022 року DART зіткнеться з Діморфосом, щоб змінити його орбіту у подвійній системі астероїдів. Система Didymos – ідеальний кандидат для DART, тому що вона не становить реальної загрози зіткнення із Землею, але при цьому вчені можуть виміряти зміну орбіти Dimorphos за допомогою наземних телескопів.

Але перед драматичним завершенням місії DART NASA випробує революційний іонний двигун Evolutionary Xenon Thruster (NEXT-C). Іонний двигун раніше використовувався на космічних кораблях NASA Deep Space 1 і Dawn, запущених у 1998 та 2007 роках, але, за даними NASA, NEXT-C буде втричі потужнішим.

NEXT-C не буде головною силою, що штовхає DART його шляхом; цей обов'язок ляже на 12 звичайних двигунів на борту космічного корабля, які відповідатимуть за більшу частину рухів апарату, зокрема на останньому етапі його подорожі. Але NEXT-C загориться кілька разів під час шляху DART. За словами творців NEXT-C, мета маневрів – випробувати іонний двигун. Його інженери включать систему, щоб показати, що іонний двигун може працювати у суворих умовах космосу.

Додамо, що міжнародна команда астрономів попереджає: таке зіткнення може "породити хаос" у русі Діморфоса. Команда дослідників під керівництвом Харрісона Агруса з Мерілендського університету змоделювала зіткнення космічного корабля та астероїда – як виявилося, це може призвести до непередбачуваних наслідків.

Коли DART вріжеться в Діморфос, енергія удару буде порівнянна з вибухом трьох тонн тротилу, викинувши тисячі уламків у космос, що може призвести до першого в історії штучного метеоритного дощу. Сам астероїд спочатку не відреагує на удар, але з часом все почне кардинально змінюватися. За кілька днів Діморфос почне розгойдуватися. З часом амплітуда його коливань ставатиме все більше і більше, адже астероїд буде оточений космічним вакуумом, який ніяк не зможе уповільнити це розгойдування. Через тижні Діморфос зможе увійти в стан хаосу, безконтрольно обертаючись навколо своєї осі.

Нагадаємо, Національне управління з аеронавтики і дослідження космічного простору (NASA) розробить "Обсерваторію системи Землі" для відстеження змін клімату та стихійних лих.

Дивіться також фотогалерею за темою:

Марсохід NASA надіслав на Землю нові фото поверхні Червоної планети

Марс

Вакцинація у мечеті: у Києві відкрили ще один пункт вакцинації від COVID-19 – подробиці