Водіям до уваги – відсьогодні в Україні на дороги повертаються спецзасоби для вимірювання швидкості. Йдеться про сканер TruCAM – такі прилади застосовуватимуть на ділянках підвищеного ризику, зокрема, у місцях концентрації ДТП та на аварійно-небезпечних ділянках. Вже є перші зафіксовані порушники. Щоправда, їх не штрафували – лише попередили. А по кишені порушення почнуть бити вже за тиждень.
З 8-го жовтня в Україні відновлюють контроль над швидкістю автівок – за допомогою спецобладнання TruCAM. 25 фіксаторів швидкості руху – на всю Україну. Авто потраплятиме в зону контролю пристрою на відстані 1200 метрів, а за 70 метрів – фіксатор робитиме фото авто з водієм за кермом. Перший тиждень – без штрафів. Далі порушників каратимуть.
TruCAM застосовуватимуть не будь-де. Є чіткий перелік, в якому понад 20 ділянок шляхів міжнародного та національного значення. Про такий контроль попередять і водіїв – поліцейські автівки мають вмикати сині маячки.
А щодо традиційних звинувачень у хабарах, які лунали в бік ДАІ, у поліції кажуть: інспектори не зможуть підтасувати результат радара. Тому запевняють, що корупції не буде.
TruCAM американського виробництва закупили ще за часів ДАІ по $10 тис. "Відновили до нормального технічного стану, завірили, калібрували. Це забирає досить великий період часу", – запевняє начальник IT-відділу патрульної поліції Сергій Довгоног.
Прилади працюють за температури від -30°C до +70°C, похибка в межах 2 км/год. Пристрій контролює лише одну автівку. У столиці поліцейські вимірюватимуть швидкість на проспектах Перемоги і Бажана. Однак наша знімальна група у першій половині дня TruCAM на цих шляхах не побачила.
На виїзді зі столиці, на початку траси "Київ – Чоп", патрульні розповідають: їх вчили користуватися пристроями TruCAM. Але поки що працюють без радарів.
А ось на Волині завдяки їм уже зловили перших порушників. На трасі "Устилуг – Луцьк – Рівне". На цій ділянці, за словами копів, часто стаються аварії. "Водії звикли, що нема на дорозі ніяких приладів, ніхто не заміряє швидкість, і їдуть хто як хоче. Водієві не можна наказати. Нема приладу – не можемо нічого довести", – каже патрульний Віктор Чернюк.
Опитані журналістами водії по-різному ставляться до реінкарнації радарів. Щодо авто на так званих євробляхах, у патрульній поліції розтлумачують: інспектор на місці штрафуватиме водія. А хто власник машини – немає значення. Суми покарання коливатимуться: за перевищення у 20-50 км/год – штраф 255 грн. Якщо більш як 50 км/год – 510 грн.
Анна Брикова, Олексій Тищенко, Павло Мельничук, "5 канал"