Clubhouse
Clubhouse Shutterstock

"Радіо марнославства" чи спільнота інтелектуалів: що відомо про нову соцмережу Clubhouse

Читайте по-русски
До соціальної мережі вже приєдналося більше 8 млн користувачів

Запуск марсохода у режимі реального часу спеціаліcти НАСА коментували у Clubhouse. Це нова соціальна мережа, де можна поставити запитання чи просто потеревенити з Ілоном Маском, до прикладу. Лише за половину лютого кількість користувачів у ній зросла з 3,5 до понад 8 мільйонів людей. Про Clubhouse активно говорять і в українській частині інтернету. Особливість мережі у тому, що її можна лише слухати. Тут немає жодних відео, картинок чи текстових повідомлень. Що ж такого у цьому Clubhouse, хто туди може потрапити і чи можна почути там щось корисне дізнавалася журналістка "5 каналу".

"Ти можеш в будь-який момент потрапити в кімнату з цікавими людьми. І не треба цей офіціоз", – каже співзасновниця Ukrainian house у соцмережі Clubhouse Катерина Михалко.

Катерина Михалко зареєструвалася у Clubhouse місяць тому. Вона підприємиця, винахідниця вічного блокноту. Тому про нові технології читає постійно. Разом зі знайомими створює український клуб у новій соцмережі.

"Нам так сподобалося, що ми подумали, було б круто робити це регулярно, запрошувати українців, які працюють на державному рівні, роблять державні зміни, або на світовому рівні", – відзначає вона.

Щодня о 21 Ukrainian house влаштовує вечірні розмови. Ось Катерина – серед слухачів діалогу журналістки Мирослави Гонгадзе – вона у Вашингтоні – і директора Суспільного мовлення Зураба Аласанії з Києва.

Стеження у реальному часі. Чути лише голоси. Головне правило – жодних записів. Одночасно на платформі тривають десятки розмов різними мовами. Сеанс закінчився – згадок про нього у мережі не лишається.

"Постійно відчуваєш ефект такої присутності, що ти ніколи і ніде не почуєш такого, і це змушує лишатися там довше. Ти можеш нібито побути на вечірці, інтелектуальній при тому", – розповідає менеджерка загальнонаціонального проекту з медіаграмотності, користувачка Валерія Ковтун.

Валерія слухає розмови на Clubhouse трохи більше тижня.

"Соцмережі, Facebook зокрема настільки перенасичилися політичними постами, що люди шукають прихистку, де можна спокійно поговорити про серйозні речі", – додає вона.

Clubhouse схожий на вже знайому українцям платформу відеодзвінків Zoom, але тут немає відео. Про нові зустрічі дізнатися можна зі стрічки сповіщень.

Clubhouse – це така собі віртуальна хата з багатьма кімнатами. Хто у тих кімнатах і про що розмовляє – ви обираєте самі. Це залежить від ваших інтересів і кола друзів. Ви їх обираєте підписками. Ви і самі можете створити таку кімнату і покликати туди охочих поговорити про будь-яку цікаву вам тему. Зайти в кімнату, зокрема і чужу, ви можете без жодних паролів чи запитів на доступ. Якщо ж хочете долучитися до розмови, підніміть руку і вас покличуть.

Clubhouse називають "радіо марнославства". А ще жартують, що він обмежує права власників телефонів на андроїді, бо поки що працює лише для айфонів. Та і зареєструватися просто так не вдасться. Потрібен так званий інвайт – тобто запрошення від когось, хто вже є у Clubhouse . Їх навіть продають, у Китаї – по 60 доларів, в Україні – по 400 гривень.

"Ось акаунт Ілона Маска. Саме його пости про Clubhouse називають кращою рекламою. Реєструються там закордонні й українські лідери думок і політики", – зауважує адміністратор української Вікіпедії, дослідник цифрової безпеки, відеоблогер Назар Токар.

Народний депутат від фракції "Голос" Роман Лозинський каже: "інвайт отримав від одної свої подруги. Сам я ще не був спікером. Буду говорити про те, як молоді долучатися до різних суспільних проектів. Дуже багато моїх друзів туди долучитися, проводять там свої вечори, але головне, щоб ми не втратили за цим своє живе життя".

Святослав Юраш зареєструватися лише планує. Хоче на Clubhouse розповідати про депутатське життя.

"Хвалять різні мої друзі. Там теж буду колись якось. Деколи соціальні мережі перетворюються в крики без жодних сенсів суті чи пояснення", – коментує народний депутат від фракції "Слуга народу" Святослав Юраш.

Американські експерти вже говорять про вразливість мережі. Особисті дані користувачів могла використовувати влада Китаю. Власниця серверів під контролем китайських державних органів. А сама компанія-розробниця не оголошує планів заробляти на цьому.

"Компанія, не маючи планів з монетизації, вже була оцінена в мільярд доларів. Зразки голосу – це важлива частина побудови цифрового портрету людини. А саме цифровий портрет є на сьогодні валютою, яка коштує десятки мільярдів доларів", – додає Назар Токар.

Clubhouse створили двоє американців у березні 2020 року. Спершу ним користувалися айтішники у Кремнієвій долині. Наприкінці грудня тут було всього 600 тисяч користувачів з усього світу. Тепер їх уже уже більше 8 мільйонів. Цього місяця – це найбільш завантажуваний застосунок серед користувачів айфонів в Україні.

Марія Писаренко, Олександр Степанов, "5 канал"

Попередній матеріал
"Вперше була так близько до смерті": учасниці Революції Гідності поділилися спогадами про Майдан
Наступний матеріал
На Прикарпатті розгорнули перший в Україні мобільний COVID-шпиталь
Loading...

Facebook встановив заборону на публікацію австралійських новин

Отруєння пігулками дітей у Боярці: що відомо про стан врятованої дівчинки та як ситуацію коментують експерти

На Черкащині судять уже двох чоловіків за поширення допису у Facebook – подробиці

TikTok видалив низку проросійських хештегів – військовий

У соцмережах виявили ботоферму, що атакує опонентів Зеленського і хвалить його самого – Княжицький

У мережі банять проукраїнські акаунти без права на оскарження – Луганський розповів, як саме