Його давно анонсували, довго чекали і ось він – день прем'єри. В одному з найпопулярніших курортних міст Туреччини – Анталії – уперше відкривається авіасалон "Євразія Airshow".
Саме до українського стенда прямує офіційна делегація Туреччини після урочистого відкриття. На стенді вперше представлений спільний турецько-український проект – макет Ан-188.

Ан-188 – новий літак, розробку якого українське держпідприємство розпочало з ініціативи турецької сторони. Вантажопідйомність – до 47 тонн, турбореактивні двигуни, вантажний відсік, здатний вмістити більше, ніж конкурент – "Аеробус 400М". І традиційна "антонівська" перевага – короткий зліт-посадка. Перші роботи – а саме продувку макета, авіабудівники вже виконали.

"Консорціум, уже можна сказати держав, провідниками яких є Туреччина й Україна, представляє на цій виставці проект нового літака короткого злету-посадки. Як ви бачите, ми не приховуємо, що це військово-транспортний літак, і ми показуємо можливості виконувати військові місії", – коментує т.в.о. президента ДП "Антонов" Олександр Лось.

На старт-майданчику чекають свого часу сірі красені – Ан-178 та прототип Ан-77. Вони чи не найголовніші об’єкти для селфі та фотографій учасників виставки. Доки українські літаки на землі – потік охочих сфотографувати не зменшується.

Кінець квітня – це ще не туристичний сезон для курортної Анталії, але вже нині у місцевому аеропорту в години пік ледь не щодесять хвилин приземляються та сідають рейсові літаки. У дні роботи виставки ці польоти довелося призупинити. Туристична Анталія поступилася небом Анталії виставковій.
На злітну смугу один за одним тягнуть обидва "Ани". До Ан-178 біжать турецькі копи – їх беруть у політ, щоб продемонструвати літак, яким поліція цікавиться. Далі в небо стрімко здіймається Ан-77, демонструючи головну свою фішку – короткий зліт. Аби стартувати в небо, пілотам вистачило 350 метрів.

Після кількахвилинного демонстраційного польоту Ан-77 велично приземляється. Трохи згодом з польоту показового прилітає Ан-178. Пілоти кажуть: гості виставки приголомшені – чималий літак здатен літати, наче гвинтокрил.
З відкриттям "Євразія Airshow" на виставці стартували бізнес-дні. Українські авіабудівники сподіваються, що для "Антонова" вони будуть успішними, адже цей регіон завжди цінував "Ани" і робив на них ставку.
З Туреччини, Ольга Калиновська, Сергій Клименко, "5 канал"
Дивіться також фотогалерею за темою:
"Антонов" у Дубаї: як українські літаки вражали гостей Dubai Air Show – фоторепортаж