Український екіпаж Іл-76-го повернувся на Батьківщину після операції "Північний Сокіл". У 47-градусний мороз вони доправляли пальне данській полярній станції. Ситуація ускладнювалась тим, що злітна смуга там закоротка і вкрита кригою, передає "5 канал".
Загалом під час операції український екіпаж провів 5 днів у холодному гренладському небі. Іл-76 далеко не новий, та відлітав на відмінно – без збоїв. Літак має дозволи до польотів за стандартами НАТО.
"Цього року поставлено рекорд. Нам вдалося перевезти з бази у Туле до станції "Норд" близько 720 тисяч літрів авіаційного пального. Наліт складу близько 120 годин... Україна довела, що вона авіаційна держава", – підкреслив керівник місії Олександр Кулібаба.
Попри сонячну погоду, холодний вітер пробирає до кісток. Але порівняно з тим, що довелося пережити українцям у Гренландії, це справжнє спекотне літо. Іл-76 заходив на посадку при температурі мінус 47 градусів за Цельсієм. Таке виявилося не до снаги данському літакові.
Досвід та злагодженість команди – це те, що допомагає вдало злітати і приземлятися, попри зледеніння і відсутність маячків на смузі, переконують льотчики. "1600 метрів полоса, дуже слизько, коефіцієнт зчеплення дуже малий", – пояснює складність виконаного льотного завдання старший штурман Ігор Шамардак.
"Дуже холодно було. На станції "Норд" десь -20, а потім тепліше ставало. На Тулі -15, це вже було тепло", – ділиться враженнями старший бортовий інженер Олександр Рижук.
Як український екіпаж у надскладних умовах новий рекорд встановлював – дивіться у сюжеті:
Окрім досвіду для льотчиків-початківців, український екіпаж ще й грошей заробив. Понад 600 тисяч доларів витратять на модернізацію українських військових літаків.
Сергій Барбу, Влад Каретник, Київська обл., "5 канал"
Дивіться також фотогалерею за темою:
Мініатюрні Т-64 та бойові літаки: чим вражає виставка моделювання військової техніки – фото











