Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що згідно з аналізом ДТП, найбільшу небезпеку для пасажирів становлять автобуси, які переобладнані з вантажних транспортних засобів, та автобуси без ременів безпеки і тахографів.
Про це він сказав під час брифінгу 17 серпня, повідомляє "Укрінформу".
За словами Омеляна, переважна більшість транспортних пригод з важкими наслідками трапляються на 12-16 годині праці водія внаслідок зниження гостроти зору, швидкості реакції тощо.
"Тому Міністерство інфраструктури розробило проект постанови Кабінету Міністрів про внесення змін до правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту. Проект сьогодні оприлюднено на офіційному веб-сайті міністерства. Передбачаються такі зміни – з 1 січня 2019 року забороняється використання транспортних засобів для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння більш ніж 9 з місцем водія включно, які не обладнані тахографами", – сказав Омелян.
Водночас, за словами Омеляна, виключенням з цього правила будуть транспортні засоби, які використовуються для регулярних перевезень пасажирів на маршрутах, протяжність яких не перевищує 50 км та з максимально дозволеною швидкістю 40 км/год.
З січня 2020 року міністерство пропонує заборонити використання автобусів, переобладнаних з вантажних транспортних засобів, для здійснення пасажирських перевезень, окрім переобладнаних автобусів категорії М2 за конструкцією, яка передбачена виключно для перевезення сидячих пасажирів на нерегулярних маршрутах протяжністю до 80 км за наявності сертифікату відповідності колісного транспортного засобу, виданого органом сертифікації, призначеним Мінінфраструктури.
Також Омелян зазначив, що 1 січня 2021 року пропонується заборонити використання транспортних засобів для перевезення пасажирів, які не обладнані ременями безпеки, за винятком транспортних засобів, що здійснюють перевезення пасажирів на міських маршрутах.
Таким чином, наголосив міністр, поступове введення обмежень щодо використання переобладнаних автобусів дає можливість перевізникам поетапно змінити автобуси на маршрутах дальнього сполучення на більш комфортні та безпечні.
Нагадаємо, у Раді 18 червня зареєстрували законопроект, який пропонує підвищити штраф за ігнорування ременів безпеки в автомобілях до 50 неоподатковуваних мінімумів, тобто до 850 грн.
Автори законопроекту зазначають, що на сьогодні штраф за ігнорування ременя безпеки в Україні становить 51 грн. Водночас лише 15% водіїв користуються ременями безпеки, що є найнижчим показником в Європі.
Зазначається, що завдяки пристебнутим паскам безпеки можна буде врятувати до 50% людей, які потрапили в смертельні автокатастрофи.