- Столична автостанція поблизу залізничного вокзалу
Люди обирають те, що комфортніше. Біля автобусів рахують пасажирів водії. Дехто, правда, у цьому не зізнається.
На запитання журналістів, чи є у водія ліцензія та документи, і чому, зрештою, він збирає з пасажирів кошти, відповідь отримуємо таку: "А я не водій, без коментарів".
Інші, натомість, одразу демонструють стос необхідних для перевезення людей паперів.
"Індивідуальна книжка водія. Сьогодні 22.07 і я виїжджаю за маршрутом Київ-Полтава. Подорожній лист, протокол перевірки технічного стану, так звана діагностика. Протокол кількості місць в автобусі. Страховка на водія і на пасажирів та ліцензія", - перераховує документи один із добросовісних водіїв.

Євген Гладкохатий одночасно і водій, і власник підприємства. Хизується новими шинами на своєму автобусі і переконує: він не проти, якщо його зупинятимуть інспектори дорогою стільки разів, скільки потрібно.
"Річ у тім, що мені боятися нічого. Лампочки горять, гальма працюють, гума в порядку, документи в порядку. Від того, що вони будуть більше перевіряти, я втрачу в дорозі 5-10 хвилин. Я вважаю, що тільки користь від цього. По-перше, я не буду розслаблятися. По-друге, пасажири будуть себе почувати впевнено", - каже пан Євген.
- Житомирська траса, виїзд із Києва
Принаймні сьогодні правоохоронці зупиняють майже кожен міжміський автобус, який рухається трасою. Порушників на цьому посту виявляють зі швидкістю приблизно двох за одну годину.
"Особисто я вже склав чотири матеріали. Це вже п'ятий порушник мій", - коментує старший інспектор Держслужби з безпеки на транспорті Роман Романченко.

Зупиняють чергове авто. У водія є не всі документи на перевезення, а ще відсутній тахограф, який фіксує, скільки часу машина в дорозі.
Поки водію виписують штраф, його пасажири - Богдан та Оля - засмучуються. На автостанції вони ретельно обирали автобус. На кількох їхати відмовилися, бо ті були переобладнані: "Чекали. Ми мали виїхати ще о 10:00, але виїхали о 12:00. Дві маршрутки ми пропустили. Це ще більш-менш нормальна".
- Автостанція міста Хмельницький
Тут місцевих водіїв інспектують ще перед виїздом.

- Одещина
Маршрутки зупиняють просто на трасі. І попри те, що перевізник не пройшов вчасно техобслуговування, ані водій, ані пасажири жодної проблеми у цьому не бачать. "Нормальна машина, все нормально!", "Який автобус є – таким і їдемо", - такі коментарі отримують наші журналісти.

Подекуди пасажири не приховують обурення через те, що їхній автобус зупинили інспектори. Часто трапляється таке, що в автобусі пасажирів більше, ніж мало їхати за документами. Один вигадливий водій пояснює це поліцейським так: усі 12 людей, яких він везе, – то його родичі.
"Я не займаюся перевезеннями. Хто в салоні? То все родичі", - каже водій.

Хоча згодом пасажири зізнаються: їм просто дуже хотілося якнайшвидше дістатися до Одеси. "Ми не купляли квитки. Обережний шофер - то чого ми маємо боятися?" – питається пасажир.
"Завдання попередньо стоїть - маємо чітко, жорстко два тижні відпрацювати по легальним-нелегальним перевізникам, і ще стоїть питання переобладнання. Щойно ми виїхали, буквально 5 хвилин, і мені прозвітували, що за ці п’ять хвилин уже чотири порушення є", - поівдомляє тим часом в.о. Державної служби з безпеки на транспорті В’ячеслав Дідківський.
В ідеалі незручні запитання водіям щодо документів і технічного стану машини мають ставити пасажири ще на автостанції - перед тим, як сідати в автобус, переконаний посадовець: "Вони мають це право і мають цим правом користуватися".
Максим Волобоєв, Валентин Стрельцов, Ольга Дунська та Сергій Іщенко, "5 канал"
Нагадаємо, на Житомирщині у страшній ДТП загинули 10 людей, ще 9 – потерпіли. Сталося це ранком 20 липня на трасі "Київ-Чоп". На дорозі не розминулися маршрутка й вантажівка. Поліція вже назвала головну версію трагедії. У двох областях України оголосили жалобу за загиблими.
Дивіться також фотогалерею за темою:
10 загиблих,10 потерпілих: моторошна ДТП на Житомирщині – ФОТО