Невідомі факти про Ан-225 "Мрія": чому конструктори називали літак "Люсею" і як святкували ювілей

Facebook
До 30-річчя від дня першого польоту найбільшого в світі транспортного літака Ан-225 "Мрія" на підприємстві Антонов відбулися урочистості. Побувала на них і кореспондент "5 каналу" Ольга Калиновська.

На архівних кадрах від 21 грудня 1988 року – незабутній для держпідприємства імені Антонова день, коли в небо здійнялася "Мрія". Це найбільший у світі вантажний літак.

Ветерани "Антонова" досі називають його "Люся", бо до останнього перед викочуванням з цеху дня в цієї красуні не було імені. Заводчани думали, що літак назвуть Людмилою, як у казці. Зрештою, Ан-225 створювали на базі "Руслана". І ця назва була цілком логічною.

Літак 'Мрія'
Літак 'Мрія'news.bigmir.net

О п'ятій годині ранку, згадує головний інженер підприємства, йому зателефонував Петро Балабуєв – генеральний конструктор "Антонова" – і сказав, як вирішив назвати літак.

"У день викочування ми до шостої ранку не знали, яку назву отримає літак. Ми його фарбували і не було логотипу, не було відоме ім'я. І лише о четвертій ранку зателефонував Балабуєв і сказав: "Напишіть на борту "Мрія", – розповідає головний інженер-технічний директор ДП "Антонов" Сергій Бичков.

Сергій Бичков
Сергій Бичков5 канал

"Мрія" ще встигла злітати на космодром "Байконур" та пройти випробування з "Бураном" – космічним кораблем, для перевезень якого її створювали. А потім, влітку 1989 року, з цим же кораблем на спині вразила весь світ на іменитій виставці Ле-Бурже в Парижі.

'Мрія', архівне фото
'Мрія', архівне фотоhttps://samiznaetekto.livejournal.com

Після розвалу Союзу фінансування космічної програми "Енергія-Буран" припинили, і "Мрія" зупинилася на довгих сім років. Згодом її поставили на крило і ввели в стрій "Авіаліній Антонова". Нині вона нарівні з "Русланами" доставляє в будь-яку точку планети унікальні вантажі – ті, які не під силу будь-кому іншому авіалайнеру.

У світі "Мрію" називають швидкою допомогою. Чимало її рейсів – це перевезення саме гуманітарних вантажів в усі куточки світу, які пережили те чи інше природне лихо.

Facebook / anton antonov

"Крайній виліт цього літака ми виконали у вересні, коли в Тихому океані пройшов ураган, на острові Гуам, і ми доправляли туди гуманітарну допомогу. Ми вилетіли з Києва до Окленда напрямки, там взяли гуманітарний вантаж, і з посадкою на Гонолулу (Гаваї) доправили на Гуам 120 тонн гуманітарної допомоги. Це була питна вода, сухпайки для острів'ян", – розповідає командир екіпажу "Мрії" Володимир Мосін.

Володимир Мосін
Володимир Мосін5 канал

Сьогодні їй – тридцять. Привітати ювілярку зібрався перший екіпаж, який піднімав красуню в небо, та численні працівники заводу. І яке ж свято без торта? 640 солодких шматочків – цифра не випадкова. Саме така злітна вага Ан-225 – літака, який третій десяток років поспіль збирає в усіх аеропортах світу тисячі любителів авіації. Літака, який уже не називають російським. Світ знає: "Мрію" створили в Києві, колектив державного підприємства "Антонов".

Facebook / anton antonov

Ольга Калиновська, Сергій Клименко, "5 канал"

Дивіться також фотогалерею:

"Антонов" у Дубаї: як українські літаки вражали гостей Dubai Air Show – фоторепортаж

АН-132
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/
АН-132 та АН-70 у Дубаї
/

Попередній матеріал
Швидкі, точні, маневрені: які бойові завдання здатні виконувати оновлені українські безпілотники
Наступний матеріал
Створення нового ринку електроенергії та амбітні проекти енергетиків: чого чекати українцям у 2019 році