Небо відкриває командир, тому навчання і називаються "командирськими польотами". Першим на злітну смугу виїжджає літак, за штурвалом якого командир бригади Олександр Дяків. Він – льотчик першого класу, снайпер і вже ветеран АТО. Попри свої регалії, офіцер має щороку підтверджувати свою кваліфікацію, як і всі його підлеглі.
"Виконав усі перевірки на підтвердження класової кваліфікації. Також, як всі льотчики, виконав контрольну перевірку з інструкторського місця для того, щоб у подальшому я працював уже інструктором. І ці допуски працюють цілий рік", – пояснює командир 299-ї бригади тактичної авіації.
Взимку літати краще, кажуть пілоти, адже щільність повітря більш сприятлива – бойова машина злітає м'якіше. Але готувати літаки до роботи в небі в таку погоду – заняття не з легких. Тому техніки бригади на аеродромі з’явилися на кілька годин раніше, ніж пілоти, аби встигнути підготувати залізних птахів.
"Зараз -10 градусів. Все попримерзало. Потрібно, аби літаки були чистими, а у нас заледеніння. Тому моє завдання - подати гаряче повітря на літаки, щоб техніки могли їх відморозити, щоб вони були у робочому стані", – каже командир відділення 299-ї бригади Денис Дітковський.
У складі бригади багато молодих офіцерів. Уже за кілька місяців їх чекають іспити, згодом – присвоєння кваліфікації льотчиків другого класу. Серед учнів і Олександр. Хлопець вже другий рік служить у 299-й бригаді. Каже, що здійснив свою дитячу мрію.
"Спершу це була дитяча мрія. Просто хотів стати льотчиком, авіатором. Потім я побачив літак живцем, він мені сподобався і я зрозумів, що це моє", – каже Олександр.
Попереду у молодих офіцерів – не один десяток годин польотів, як удень, так і вночі.
Євген Худаско, Миколаїв, "5 канал"
Дивіться також фотогалерею за темою:
Перші командирські польоти у 2018: Як українські бойові літаки показали найвищий пілотаж – ФОТО









