На комунальних підприємствах Миколаєва зростає попит на працівниць. Дедалі частіше жінок можна побачити за кермом громадського транспорту, на роботах із благоустрою, а також і на об'єктах критичної інфраструктури. Дивіться більше у сюжеті "5 каналу".
"Є тут проблеми свої, у кожній роботі є проблеми. Якщо ми боятимемося труднощів, то ми не йтимемо вперед", – зауважила водійка трамвая Тетяна.
Жінка вже 2 місяці працює водійкою. Раніше мала досвід модельєрки і тренерки. Наголошує: роботу водія помилково вважати лише чоловічою справою.
"Я досягнула своєї мети. Те, що я собі запланувала, і не хочу зупинятися на цьому, бо є ще водій 2-го класу, 1-го класу. І це у мене в планах також", – сказала Тетяна.
А ось Олександра вже незабаром кермуватиме тролейбусом. Її завжди цікавила транспортна галузь, каже дівчина, а ще – мотивує приносити користь людям.
"Я дуже давно хотіла сюди влаштуватися. Так вийшло, що на перший набір я не потрапила. Але мені пощастило, я дізналася про другий набір і одразу сюди прибігла подавати документи. Мені подобається на комунальних підприємствах міста працювати. Так я приношу більше користі своєму місту. Така мотивація у мене ще з дитинства, тому я завжди була зі своїми рідними на великих машинах, мене до цього і привчили", – поділилася стажистка.
Через війну на миколаївських комунальних підприємствах дедалі більше працевлаштовуються жінки. Раніше багато вакансій вважалися суто чоловічими, нині пані та панянки чудовосправляються з професійними обов'язками. І тенденція йде до зростання, кажуть у міській владі.
"На комунальних підприємствах приблизно 70% людей залишилося з повного складу. І зараз наші там дуже потребують робочих рук, шукають на які посади зможуть прийти жінки. Питання не в сексизмі, питання в тому, що є важкі роботи, у спеку, на вулиці і раніше вбачалося, що чоловікам вона більше підходить", – розповів директор департаменту ЖКГ Миколаєва Дмитро Бездольний.
Наразі жінки залучаються до дорожніх робіт, із благоустрою, а також влаштовуються на об'єкти критичної інфраструктури. Водночас у міській владі визнають: повністю замінити жінками ті посади, де раніше були переважно чоловіки, складно. Є труднощі з фізичним навантаженням, зізнається слюсарка котельні Юлія.
"У мої обов'язки входить контролювати, щоб усі прилади автоматики і безпеки працювали відмінно. Щоб все було забезпечено для безперебійної роботи котельних, бойлерних, які належать до "Миколаївоблтеплоенерго". У моїй роботі важко, мабуть, те, що є фізичне навантаження: десь щось треба підтримати, підняти. Бувають такі моменти, але ми справимося", – наголосила слюсарка вимірювальних приладів Юлія.
Неабияк важлива підтримка колективу і довіра керівництва, додає асфальтувальниця Галина. У дорожньому господарстві вона працює вже 5 років. Але під час повномасштабної війни перекваліфікувалася на іншу спеціальність, бо тут був брак працівників.
"Я поважаю своїх колег, вони і підтримують мене, і слухаються мене. Я одна дівчинка тут і дуже ціную їх. Мої щоденні обов'язки — це вислухати майстра, задачу поставлену керівництвом, зробити свою роботу якісно, щоб для міста Миколаєва було дуже гарно. Я йду з хлопцями на рівних. Вони всі – моя сім'я і родина", – поділилася жінка.
Попит на жіночу працю й надалі зростатиме, прогнозують у комунальній галузі. Тож це можливість для багатьох жінок спробувати себе в новій професії та набути корисний досвід. Тож на миколаївських КП чекають всіх охочих.
Марія Дрозд, Олександр Матюшенко, Роман Базик, Ігор і Владислав Невідомські, Миколаївська область, "5 канал"
Читайте також: війна внесла свої корективи, як у шахті на Дніпропетровщині працюють жінки. Раніше закон забороняв жінкам працювати на підземних роботах.
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.