Мрія – буде! Роботи над відновленням літака АН-225, який рашисти розбомбили в Гостомелі рік тому, вже розпочалися. Де саме авіаконструктори відбудовують "Мрію", не розголошують з метою безпеки. Тим часом на аеродромі майстри обстежують залишки конструкції та здійснюють демонтаж уцілілих елементів, щоб використати їх у новому літаку. Зовні він не відрізнятиметься від зруйнованого, а от всередині буде оснащений надсучасним обладнанням.
Трохи більш як рік тому АН-225 був найбільшим транспортним літаком у світі. "Мрія" була гордістю України. А нині – стала символом незламності українців.
"24 вранці ми намагалися знайти спосіб, щоб літак вивезти з аеродрому, але служби, які дають такий дозвіл, вже не відповідали. Десь о 10-й годині ми зрозуміли, що "Мрія" з аеродрому не злетить, тому було прийняте рішення з його стоянки перевезти подалі, де він зараз і перебуває", – розповів начальник аеродром-диспетчерського центру аеродрому "Київ-Антонов-2" Володимир Смусь.
Але це не врятувало літак. 27 лютого російські військові знищили українську "Мрію" під час боїв за Гостомельський аеродром.
"Ми вже почули звуки гвинтокрилів та побачили перші пуски ракет, періодично виходячи з бомбосховища, ми спостерігали, що горять наші літаки", – додав Володимир Смусь.
Найбільший та найпотужніший у світі літак АН-225 "Мрія" створили 35 років тому авіаконструктори заводу "Антонов". Літак-гігант перевозив найтяжчі вантажі і встановив понад дві сотні рекордів. А це все, що залишилося від унікальної "Мрії" після "господарювання" окупантів на аеродромі в Гостомелі. Нині на залишках спаленої "Мрії" працюють конструктори. Вони ретельно обстежують елементи пошкодженого літака та демонтують збережені агрегати. Такі роботи тривають уже майже рік.
"Це унікальний літак, в нього унікальні агрегати, вони вартують великих коштів. Є консоль крила, є частина фюзеляжу і є елементи хвоста", – наголосив провідний конструктор ДП "Антонов" Андрій Совенко.
А ще кілі, стабілізатори та двигуни. Збережені елементи конструктори Антонова використають у новому АН, бо деякі деталі унікальні і їх більше не виготовляють на заводах. Нині Україна почала відновлювати літак "Мрія", що розбомбили рашисти в Гостомелі. Роботи тривають у секретному місці, де саме – конструктори не розголошують. Але переконують, що "Мрія" буде й обов’язково пролетить над вільною Україною.
Нова "Мрія" буде ще потужніша та поб’є рекорди пошкодженого літака, обіцяють авіаконструктори. Ззовні літак не відрізнятиметься від зруйнованого, а от усередині "Мрія" буде оснащена надсучасним обладнанням.
"Це бортове обладнання. Це всі електронні пристрої, які служать для навігації, для водіння літака. Більш сучасні двигуни, які витрачатимуть менше пального і будуть більш екологічні", – зазначив провідний конструктор ДП "Антонов" Андрій Совенко.
Відновлення "Мрії" обійдеться в сотні мільйонів доларів. Роботи масштабні та складні, кажуть авіаконструктори. Будівництво літака триватиме приблизно 5 років. Нині на заводі шукають інвесторів та зізнаються, залучити іноземні кошти надто тяжко через війну в Україні.
"Коли є ризики, ніхто не хоче. Це залежатиме від загального стану економіки світової. Літак унікальний, для перевезення унікальних вантажів, мають бути замовники цих перевезень. Ми ж не просто будуємо символ України, символ волі народу до перемоги. Це комерційний проєкт, який має приносити кошти інвесторам і нам", – додав Андрій Совенко.
На нову "Мрію" найбільше чекають на її рідному аеродромі. Останній політ вона здійснила з Данії до України, незадовго до початку повномасштабного вторгнення.
"Цей літак приносив лише позитивні емоції, коли вилітав, коли повертався на базу. Екіпаж завжди намагався щось продемонструвати, бо екіпаж знав, що його чекають не тільки на аеродромі, а навколо нього. Тисячі людей навколо аеродрому", – підсумував Володимир Смусь.
За знищення флагмана української авіації до 15-ти років за ґратами можуть провести керівники державного підприємства "Антонов". СБУ повідомила про підозру ексчільникам. Суд на два місяці заарештував колишнього гендиректора авіабудівного підприємства Сергія Бичкова і начальника безпеки Олександра Нетьосова. Директорові Михайлу Харченку про підозру повідомили заочно. За матеріалами слідства, напередодні вторгнення чиновники не дозволили військовослужбовцям Національної гвардії підготувати територію Гостомельського летовища до захисту.
Марта Шикула, Микола Довгий, "5 канал"
Нагадаємо, 27 лютого 2022 року в результаті повітряної атаки окупаційних військ росії в аеропорту Гостомель був спалений літак українського виробництва АН-225 "Мрія". У листопаді стало відомо, що Україна почала будівництво другого літака.
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
Дивіться відео за темою: 15 років за знищення літака "Мрія": керівники "Антонова" можуть потрапити за ґрати
Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.