Додаток 'Каратель'
Додаток "Каратель"
5.ua

"Каратель" в дії: як додаток допомагає українцям боротися з проблемами

Безкоштовний мобільний сервіс "Каратель" запустили наприкінці квітня 2017 року - нині він активно працює на користь простих українців

Додаток "Каратєль" успішно опрацьовує скарги українців. За два місяці надійшло майже 1800 заявок, передає "5 канал". 

Мобільний сервіс "Каратєль" запустили наприкінці квітня 2017 року. Його мета - допомогти громадянам поскаржитися на комунальні негаразди, проблеми з неправильним паркуванням, хабарами та хамством чиновників. Кожен може вимагати покарання винних у тій чи іншій проблемі. Для користувачів цей сервіс повністю безкоштовний. Але ті, хто хоче допомогти проекту, можуть зробити благодійний внесок через платформу відомого Центру волонтерів People's Project.

Додаток працює так: "Ви бачите порушення, наприклад яму на тротуарі, одразу її фотографуєте, відправляєте, заповнюючи форму і чекаєте на відповідь".

За законом "Про звернення громадян", на відповідь доводиться чекати до місяця. Іноді чиновники реагують швидше.

Експерт мобільного сервісу Ірина Макуха розповідає, що серед скарг киян зокрема - звернення щодо МАФів, які заважають на трамвайних шляхах та щодо порушення правил паркування. Прикладів успішних звернень чимало. Київ, сміттєвий бак поламався і місяць лежав перекинутий. Після звернення до "Карателя" його замінили.

Також у столиці на Оболоні місцевий мешканець помітив, що частина паркану поламана. Написав, і через 11 днів комунальники його полагодили. А от в Ізюмі на Харківщині мешканці скаржилися на аварійні дерева. Цю заявку обробили дуже швидко.

Утім, є й проблемні звернення. Зокрема, щодо доведення провини неправильного паркування в Києві. Столична поліція жодного звернення не задовольнила, на відміну від колег у Львові, Харкові, на Хмельниччині.

Юристи та активісти перевіряють справжність порушень. Звіряють, чи була фотографія зроблена саме на зазначеному місці, чи підпадає ситуація під порушення тих чи інших правил.

"Люди або не знають куди звертатися, або не хочуть, не мають часу. Ми саме і створили цей сервіс, щоб вирішити два питання: по-перше, певну юридичну безграмотність, по-друге, коли в людей немає часу", - зазначає голова громадської організації "Фундація.101".

Грошей за свою роботу активісти не беруть, але від благодійної допомоги - не відмовляються.

А от як працює додаток – дивіться у сюжеті:

Дар'я Феденко та Дмитро Демішев, "5 канал"

Попередній матеріал
Водійське посвідчення: До кінця року запровадять фото- і відеофіксацію на іспитах
Наступний матеріал
Кожне оголошене "перемир'я" тільки заважає українським військовим на Сході – екс-боєць ЗСУ