Надвечір до Ірану мав вилетіти український літак із фахівцями експертної та пошуково-рятувальної груп. Рішення ухвалили після позачергового засідання Кабінету Міністрів. Чиї життя забрала трагедія і чому в керівництві компанії МАУ повністю відкидають варіант помилки пілотів чи технічної несправності – у наступному матеріалі.
На цій світлині, що облетіла соцмережі, чоловік, який прийшов зустрічати дружину-стюардесу з рейсу. Зранку на інформаційному табло з'явився напис "рейс скасований". Двоє родичів загиблих бортпровідників дізналися про авікатастрофу просто тут, в аеропорту "Бориспіль", коли прийшли зустрічати своїх рідних. Про трагедію вони почули від журналістів.
Родина Матькових під час аварії літака Boeing 737-800 NG, що прямував із Тегерана до Києва, втратила 34-річного сина – бортпровідника цього рейсу.
Валерій Матьков каже: "Подзвонила дочка зі Штатів о 6:15, що в США повідомили, що розбився літак МАУ. Вона запитує, куди полетів Ігор. Ми сказали, що в Тегеран, ранковим рейсом прилетить, і потім на відео знайшли падіння літака".
Старший бортпровідник Ігор Матьков – із Чернігівщини. У компанії МАУ пропрацював 10 років. На цій світлині він та інші члени екіпажу сфотографувалися перед своїм останнім рейсом у готелі Тегерана.

Екіпаж складався з двох пілотів, одного інструктора та шістьох бортпровідників. Це командир – Володимир Гапоненко. Налітав 11,5 тисяч годин. Без батька залишилися його двоє маленьких дітей.

Другим пілотом був Сергій Хоменко. Він мав 7600 годин нальоту. Серед шістьох бортпровідників – 27-річна Катерина Статнік. Також – 24-річна уродженка Івано-Франківська Марія Микитюк. Дівчина лише два роки тому закінчила Національний авіаційний університет у Києві. У своєму профілі в соцмережі писала, що вже відвідала 23 країни. Бортпровідниця Валерія Овчарук родом із Луганська. Жила в Києві, та судячи з дописів у соцмережі, багато подорожувала і любила свою роботу. Серед жертв авіатрощі також бортпровідники Юлія Сологуб та Денис Лихно. Денис навчався в Національному авіаційному університеті. В Міжнародних авіалініях України встиг попрацювати лише пів року.
Через 5 годин після авіатрощі до журналістів виходить керівництво "Міжнародних авіаліній України". Заявляють: помилку екіпажу виключають. А літак був одним із найновіших і пройшов перевірку за дві доби до вильоту.
Ігор Сосновський, віцепрезидент із льотної роботи МАУ, повідомив: "Маючи дані на сьогодні, що літак набрав 2400 метрів висоти, помилка екіпажу мінімальна, ми її просто не припускаємо, враховуючи їхній досвід. Дуже складно сказати, що там могло бути щось з екіпажем. Було шість бортпровідників – прекрасних дівчат і хлопчиків, земля їм пухом".
Відкидають у компанії також і версію про технічну несправність літака. Кажуть, борт був в ідеальному стані.
Олександр Шафієв, технічний директор МАУ, каже: "Літак 2016 року випуску. Його одержали безпосередньо з заводу Boeing, до цього не експлуатувався ніде, зауважень по матчастині не було. Перевірку проходив останню 6 січня (2020-го року – ред.), зауважень ніяких не було".
Проводять брифінг і у Кабінеті Міністрів. Прем'єр Олексій Гончарук та секретар РНБО Олексій Данилов просять не поширювати неофіційної інформації та дочекатися результатів висновків спеціальної комісії, яка розслідує причини авіатрощі.
Данилов сказав: "Подія неординарна. Ви знаєте, що регіон дуже важкий, дуже складний, останнім часом там відбуваються певні події, які можуть відбиватися на тих процесах, які там відбуваються на території безпосередньо Ірану. Ми мали списки всіх 169 громадян, які були зареєстровані на цей рейс, списки є. Звертаю вашу увагу, що на рейс сіло 167 громадян, два громадянина не сіли на рейс, який вирушав з Тегерана, імена РНБО має".

Своєю чергою Гончарук повідомив: "Наші фахівці вже на низькому старті, готові вирушити в Іран для того, щоб туди транспортувати і близьких рідних, які виявлять таке бажання, і для того, щоб вивезти звідти тіла наших громадян".
Технічні несправності – таку версію авіатрощі озвучили в посольстві Ірану.
Хаді Заргарі, начальник відділу зв'язків зі ЗМІ посольства Ірану в Україні, сказав: "Основна версія експертів, а також офіційних осіб Ірану та України – це те, що катастрофа відбулася з технічних причин і решта версій спростовуються. Вже розпочали транспортування знайдених на місці катастрофи тіл пасажирів і членів екіпажу, утім багато останків потребують упізнання, тому робитимуть ДНК-тести".
Малоймовірною версію про технічні несправності в коментарі BBC називає експерт з питань авіації Валерій Романенко: "Корпорація Boeing випустила 5 тисяч літаків цієї модифікації – Boeing 737-NG із двигунами CFM 56. І жоден із цих літаків не потрапляв у катастрофу через відмову двигуна на злеті. А саме про таку імовірну причину одразу ж заявили офіційні представники Ірану. На мою думку, така причина є малоймовірною".

"Міг бути і теракт, і удар ракетою, і зіткнення з літальним апаратом, бо їх було багато в небі над Іраном, і технічна несправність", – говорить Ілія Куса, експерт "Українського інституту майбутнього".
На тлі загострення конфлікту між Іраном та Сполученими Штатами експерт називає ще одну версію: "Ті ракети, які були випущені в бік Іраку, вони ніяким боком не причетні до катастрофи. Інша річ – це могла бути помилка сил ППО на землі. Враховуючи напруженість, яка стояла, всі очікували військової відповіді з боку США і американські літаки ж літали навколо Ірану".
В Офісі генпрокурора відкрили кримінальне провадження за статтею "Порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту. А президент Володимир Зеленський дав доручення перевірити всю цивільну авіацію в Україні.
Ганна Рибалка, Олена Соловйова, Тетяна Мосієнко, Ірина Шевченко та Єва Ніколашвілі, "5 канал"