Страховий скандал у Львові. Батькам в одній зі шкіл міста сказали придбати спеціальні щоденники. Але з'ясувалося, що вони цілком стандартні, проте у вартість входить сума "страхування життя дітей". Перед тим, як стати клієнтом компанії, мама першачка захотіла ознайомитися із договором, але представники компанії відмовили жінці в наданні документів. Чому – з'ясовували журналісти "5 каналу".

Брендований щоденник 55-ї школи Львова. Придбати такі пропонували всім учням закладу. Мати першокласника Анастасія Вінокурова згадує: "Моя дитина принесла зі школи цей щоденник, за який сказали, що треба ще повернути 25 грн. Я не люблю, коли мені нав'язують щось, що я не маю купувати".
Анастасії сказали, що у вартість щоденника входить страхування учня. Внесок становить 7 грн 24 коп. У разі смерті школяра батькам виплатять 1 тис. грн, в разі травмування – частину від цієї суми.
"Ось тут ми бачимо пам'ятку застрахованої особи по договору страхування, самого договору тут ніде нема", – показує жінка.

У пам'ятці зазначено – в разі нещасного випадку клієнт має надати договір страхування, але Анастасія його і в руках не тримала. Вказані у щоденнику телефони компанії, за словами жінки, не активні. Тож вона знайшла контакти страховиків у інтернеті.
Але надсилати договір для ознайомлення їй відмовилися: "Сказав, що тільки якщо я куплю щоденник, і тоді прізвище моєї дитини потрапить у перелік дітей, які застраховані. Страхова компанія за два тижні йому надсилає договір і після того він мені його скине у Viber. А попередньо він мені ніякого договору не дасть читати".
У школі кажуть, ідею уніфікованого щоденника зі страховкою їм запропонували представники страхової компанії через батьків. І запевняють, їхню покупку нікому не нав'язували.
"Це щоденник, який батьки беруть добровільно, ніхто нікого не зобов'язує – це саме головне, щоб усі знали. Друге – цей щоденник вартує сьогодні 25 грн. Тобто ціна є досить адекватною. Третє – я вважаю, що цей щоденник є своєрідною рекламою школі", – пояснює директор ЗОШ №55 Ігор Галушко.
Автор ідеї таких щоденників запропонував свій проект кільком львівським школам, і ті погодилися. Спершу брали всі дані дітей і надавали кожному номер страхового полісу. Та коли норми обробки персональної інформації змінилися – перейшли на колективну форму договорів.
"І щоб уникнути процедури стикання з персональними даними, була запропонована модель колективного договору. Наприклад, ця школа має застрахованих 700 осіб, умовно. Договір є один і, відповідно, пам'ятка застрахованої особи є, фактично, корінцем до страхового полісу", – каже автор ідеї Олександр Єгоров.
За даними страховиків, щорічно щоденники купують близько 2 тис. учнів. Цією діяльністю вони займаються вже 5 років. Запевняють: за цей час за полісами виплатили гроші більш як 120 клієнтам. Проте мати першокласника, яка розповіла про схему продажу щоденників зі страховками на загал, вирішила купувати поліс для сина в іншій компанії.
Ірина Саєвич, Євген Радіон, "5 канал"