Щоб не забарилася жодна одиниця техніки. На Запорізькому напрямку ремонтним бригадам доводиться працювати впритул до передових позицій. Адже від справності бронемашин, легкових та вантажних армійських автівок - залежить боєздатність підрозділів. Знімальна група 5-го відвідала ремонтні підрозділи бригади Нацгвардії "Червона Калина". Як вони працюють – бачив журналіст "5 каналу" Денис Розенков.
Механіки ремонтного підрозділу бригади Нацгвардії "Червона Калина" виводять із боксу відремонтований "Бредлі". На відновлення цього американського бронетранспортера знадобилася доба. Лагодили понівечену механіку.
"Не відкривався задній борт. Усе ламається, такі холода", – каже механік Сергій.
Жорсткого графіку роботи у механіків немає. Вони розуміють, що кожна одиниця техніки, яка потрапляє до їхніх рук, має бути відновлена у найкоротший термін.
"Дивлячись що. Якщо мотор, дивимося, що по мотору, може бути таке, що треба повністю мотор знімати, можливо він не пригодний потім буде. Це довше, поки знайти мотор, привезти, зняти цей, новий поставити, все підключити, все перепровірити, це може бути дня три. Якщо дуже сильно спішиш, буває таке, що машина нада, от щас і вже, працюєш поки не зробиш", – каже механік Дмитро.
Працювати доводиться, як кажуть, двадцять чотири на сім. Вдень і вночі, попри погодні умови.
"Робота, ну зараз вдарили морози, маємо дуже багато проблем із гусенічною технікою, так само відновлюємо техніку після обстрілів. Усі розуміють, що на даний момент техніка вирішує важливу роль, в ході цієї війни, й не одна одиниця не має простоювати, тому, що це невиконане завдання", – розповідає командир ремонтної роти Артем.
Зараз головна біда – низька температура. На морозі навіть багнюка перетворюються на суцільний бетон. Не витримують металеві траки бронетехніки. Щоб дістатися кожного вузла транспорту, його необхідно спочатку розморозити.
"Зараз земля затвердєває дуже сильно, і відбивати навіть не виходить. А от кип’яточком – саме те", – зазначає механік Роман.
Чотирнадцята штурмова бригада НГУ "Червона Калина" зараз веде бої на Запорізькому напрямку. Тож механікам доводиться працювати майже поблизу передової. Технік Микола показує мікроавтобус, який хлопці переробили на мобільну станцію технічного обслуговування.
"Це в нас різьбо-нарізний інструмент, теж використовується для ремонту різної техніки. Можна й буса, можна й танка", – розповідає технік Микола.
Для складніших робіт обладнали спеціальний причіп. У ньому навіть є станки для виготовлення деталей у польових умовах. За головного тут Павло з Вінниці. Хлопець у мирному житті працював інженером металообробки. А від першого дня повномасштабного вторгнення – служить у ремонтній роті.
"Оце все під себе робили, це купили на металоломі, відшкрябали, станок зробили, щоб працював. Оце все вже на ньому виточили, це все в принципі тут", – показує механік Павло.
Як стверджують у бригаді – такі пересувні ремонтні пункти вкрай необхідні. Бо дозволяють економити дорогоцінний час. Адже техніка "на нулі" може знадобитися будь-якої хвилини.
"Ситуація складна, чим, тим, що ворог почав дуже активно використовувати FPV-дрони, і взагалі дуже активно використовує як тактичні дрони, так й дрони-камікадзе, наші бійці тримають оборону, не здають позиції. Й намагаються максимально знищувати ворога", – повідомив пресофіцер бригади НГУ "Червона Калина" Микола Коваль.
Денис Розенков, Дмитро Дубіна, Запорізька область, "5 канал"
Читайте також: Коли цигарки корисні: волонтери роблять для військових павербанки із використаних електронних сигарет
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.