Гребля ДніпроГЕС
Гребля ДніпроГЕС 5 канал

"Понад 600 метрів суцільної тріщини": як страждають люди в Запоріжжі через аварійний стан греблі ДніпроГес

Читайте по-русски
Після будівництва 88 років тому магістраль ДніпроГЕСу розширювали лише раз – у 70-ті роки

Для жителів правобережної частини Запоріжжя гребля ДніпроГЕС – головний шлях, щоб дістатися на роботу або додому. Тут – постійні затори та тягнучки. Микола, інженер одного з промислових підприємств, вимушений прокидатися на дві години раніше, щоб встигнути на працю.

"Дуже важко особливо вранці. Вранці, коли на роботу, виїхати в проміжок з 7-ї до 9-ї практично не реально", – каже Микола.

Тетяна – жителька найвіддаленішого від центру житлового масиву. Розповідає: кожна поїздка через ДніпроГЕС перетворюється на випробування.

"Довго доводиться чекати, особливо з Осипенківського, можемо простояти і годину, може і п'ять хвилин, з Плотини взагалі не поїхати", – зазначає мешканка Запоріжжя Тетяна Мірошніченко.

Після будівництва 88 років тому магістраль ДніпроГЕСу розширювали лише раз – у 70-ті роки. А останні масштабні ремонтні роботи тут тривали у вересні 2019-го. Тоді, під час візиту до Запоріжжя, президент Володимир Зеленський заявив, що гребля придатна для руху щонайбільше ще кілька років. Уже за півтора року після ремонту – асфальтне покриття знову вкрите тріщинами.

"Це посилення тимчасове, це явище тимчасове. Це якби на певний термін", – пояснює директор філії "Дніпровська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго" Віктор Кучер.

У підприємстві "Укргідроенерго", якому і належить гребля, розповідають: під час попереднього ремонту виявилося, що уздовж майже всієї лінії шляхопроводу на ДніпроГЕСі утворилася тріщина, саме в місці кріплення металевих конструкцій.

"Коли розкрили, зняли сорочку дорожню, весь асфальт у різній товщині по всій території, виявилася понад 600 метрів майже суцільна тріщина, на кожній із плит, які неможливо було експлуатувати", – повідомив директор філії "Дніпровська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго" Віктор Кучер.

2019-го цю проблему вдалося не вирішити, а просто тимчасово заморозити. На смугах обмежили рух транспорту, вагою більше як 3 тонни, та встановили швидкісний режим для авто – 40 кілометрів за годину. Зараз тривають чергові ремонтні роботи.

Зараз для проведення зварювальних робіт – рух транспорту на ДніпроГЕСі зупиняється вночі, з 00:00 до 4:00. Але фахівці стверджують, що це – рішення тимчасове. Потрібен капітальний ремонт.

Якщо ж перекрити рух греблею повністю – на Запоріжжя чекає неминучий транспортний колапс. Запасу міцності шляхопроводу на ДніпроГЕСі, кажуть експерти, вистачить максимум на рік-півтора. Після цього греблю треба закрити щонайменше на 2-3 роки.

"Місто Запоріжжя дуже є специфічним у роботі транспорту взагалі, тому що у нас є лівий і правий берег, і лівий, і правий – спальні райони, і комунікація у нас відбувається тільки за рахунок ДніпроГЕСу та моста Преображенського. Другої альтернативи у нас немає. Або об'їжджати за 150 кілометрів через місто Дніпро", – зазначив начальник управління з питань транспортного забезпечення та зв'язку Запорізької міськради Олександр Власюк.

Щоб уникнути транспортного колапсу, у Запоріжжі розраховують на запуск нових мостових переходів. Першу чергу мостів, які поєднають спальний район з островом Хортиця, підрядник обіцяє запустити вже цього тижня. Другу, за умови постійного фінансування будівництва, – 2022-го. Лише так місто зможе дозволити собі відремонтувати переправу.

Денис Розенков, Дмитро Дубина, Запоріжжя, "5 канал"

Попередній матеріал
Терміни вакцинування українців від коронавірусу можуть перенести – міністр Степанов
Наступний матеріал
Виступ Марини Порошенко на пленарному засіданні Київради – відео
Loading...

Франція зняла транспортну блокаду з Великої Британії – які умови проїзду

У Києві громадський транспорт курсує з перебоями через ожеледицю – місто скували затори (оновлено)

У Кабміні пояснили, як обрали дату для січневого локдауну та чому вирішили не зупиняти транспорт

Стало відомо, як працюватиме громадський транспорт під час жорсткого локдауну

Україна візьме багатомільйонні кредити, аби закупити громадський транспорт – що відомо

У Дніпрі підлітки заради селфі пошкодили тролейбуси – збитки становлять майже пів мільйона гривень