Усі завдання чемпіонату учасники виконують на вертольоті Мі-2 з українськими двигунами. Завдання не з легких, до того ж, за словами судів, вони мають практичні елементи пошуково-рятувальних операцій.
"Гасіння пожеж, коли треба точно взяти воду, опустити вантаж. Це збільшує їх професійний рівень, підіймає професійний рівень кожного пілота", – пояснює член оргкомітету чемпіонату України з вертолітного спорту Володимир Єна.
Перша вправа – політ на точність на наднизькій висоті. Гелікоптер має зависати та рухатися в повітрі, не відриваючи спеціального ланцюга від землі.
"Кожний сантиметр він рахується. Тобто посадка на лінію плюс-мінус 5 сантиметрів, це вже штраф, мінус очки, мінус місце в рейтингу", – каже учасник чемпіонату України з вертолітного спорту Олександр Чесак.
За звання кращої гвинтокрильної команди цими вихідними змагались учасники із Запорізької, Полтавської, Харківської та Київської областей. Кожен екіпаж складається з пілота та оператора гелікоптера. Головне в команді – злагодженість, ділиться власними секретами пілот із Запоріжжя Олександр Чесак.
"Це екіпаж. Штурман, командир – не має значення. Тут не може бути хтось, хто головніший за другого. Працює один екіпаж і в цьому суть, що вони мають злітатись і почати працювати разом", – зауважив учасник чемпіонату України з вертолітного спорту.
Далі – завдання із розвезення вантажів та повітряний слалом. Тут, окрім як продемонструвати точність, екіпажі мають виконати фігури вищого пілотажу. Видовище не лишає байдужими глядачів різного віку.
За підсумками чемпіонату, перемогли господарі змагань, команда із Запоріжжя.
Денис Розенков, Дмитро Дубіна, Запоріжжя, "5 канал"