5 канал

На Рівненській митниці застрягли десятки автівок з єврономерами – причини

У місцевій брокерській компанії скаржаться на те, що митниця почала самостійно визначати ціну розмитнення

У Рівному водії автівок на євробляхах не можуть розмитнити свої автомобілі. Десятки транспортних засобів стоять у зоні митного контролю. Люди кажуть, що процес гальмує сама митниця. Там, начебто, вимагають неправомірні благодійні внески та спеціально завищують вартість транспорту. Митники відповідають, що працюють у звичайному режимі, а так звані благодійні внески, то, виявляється, штрафи згідно з законом. Так хто ж гальмо легалізації євроблях? Намагалась розібратися знімальна група "5 каналу".

Рівнянин Максим Гладун за тисячу євро придбав у Литві "Мерседес", якому вже 16 років. Вирішив якомога швидше його розмитнити в Україні. Сплатив 2.200 доларів мита та ще 8.500 гривень. Останню суму чоловік називає неправомірним штрафом.

"Не порушував, ні транзиту, ні митних правил. Машина була переведена в режим імпорту під розмитнення. Все, сказали, буде штраф – ні за що, ні чому! Був поставлений у стислі рамки, оскільки машина стоїть на приватній стоянці, вартість 100грн/день. Подавати до суду – це затягнеться на місяці, втратити теж не хотілося пільгу на розмитнення 50%. Тому я написав скаргу на дії рівненської митниці, відповіді не отримав. На 6-й день я заплатив штраф і отримав документи на розмитнення", – пояснює автовласник.

У місцевій брокерській компанії скаржаться на те, що митниця почала самостійно визначати ціну розмитнення. Завищують її на кілька тисяч євро. Як результат – за 5 днів українські номери отримали лише 20 автівок. Десятки застрягли в зоні митного контролю Рівненської митниці.

"У нас 30 висить у базах, а 80 одиниць у нас лежить на оформлення. А дуже багатьом ми просто відмовляємо, бо фізично не справимося. Вся зона забита, люди не можуть заїхати, щоб почати процес розмитнення", – пояснює директорка брокерської компанії Катерина Яковчик.

Керівництво Рівненської митниці усі закиди спростовує. Так звані благодійні внески називають законними штрафами

"Тимчасове ввезення передбачало, що громадянин нерезидент – поляк, литовець, угорець – ввозив на митну територію України транспортний засіб на рік, без оподаткування і через рік він брав на себе зобов'язання його вивезти. Але Митний кодекс на сьогодні забороняє поляку цьому, угорцю і т.д давати у володіння, користування авто іншим особам, тобто українцю. Якщо він це зробив, то він порушив, через це нормою закону передбачено внесення добровільної плати – цих 8.500 грн. при переоформленні у режим імпорту після тимчасового ввезення", – пояснює заступник начальника Рівненської митниці ДФС Ігор Козлинець.

Самостійно встановлювати і "накручувати" вартість автомобіля, запевняють, також не можуть. Все згідно з формулою, яка прописана в законі.

"Акциз множиться на об'єм двигуна і на роки. Це для всіх і митні брокери краще за нас знають цю формулу. Ми ніяк не накручуємо", – запевняє заступник начальника обласної митниці Іван Іванов.

Але проблеми в роботі митниці є. Бо система перезавантажена і ще невдосконалена. Тож для автовласників створили гарячі телефонні лінії, щоб ті могли з'ясувати всі питання щодо розмитнення їхніх авто.

Ярослава Мовчан, "5 канал"

Попередній матеріал
"Протестна" Франція. Хто такі "жовті жилети" та чого вони хочуть – "БлогПост"
Наступний матеріал
"Пригоди S Миколая": в Києві відкрили резиденцію Чудотворця, обіцяють – жоден лист не залишиться без уваги

В Україні розмитнили першу "євробляху" за новими пільговими умовами: скільки заплатили

В Україні набули чинності закони про "євробляхи" – стисло про нововведення

За тиждень в Україні розмитнили 74 автівки на єврономерах: скільки зарахували в бюджет

"Євробляхери" блокують західні кордони України: як реагують інші українці

Протести "євробляхерів": на кордонах запроваджують посилений режим служби

В Україну не пустили понад 200 авто на єврономерах – яка ситуація на кордоні