Тролейбус у Черкасах
Тролейбус у Черкасах 5 канал

Із душею літака та фан-клубом в Instagram: історія унікального тролейбусу з Черкас

Читайте по-русски
За 25 років роботи він жодного разу критично не ламався

Міг бути літаком. У Черкасах курсує унікальний тролейбус. Його виготовили в єдиному екземплярі на столичному авіазаводі. Відтоді вже 25 років возить пасажирів. Про те, що його вирізняє з-поміж інших, дізнавалася журналістка "5 каналу".

У серпні 1996 року в Черкасах відбулася презентація першого київського тролейбуса. Його зібрали на всесвітньо відомому авіаційному підприємстві ім. Антонова, а розробляли на замовлення Черкаського тролейбусного парку. З міського бюджету тоді грошей не дали, тож підприємству довелося брати позику у банку. У той час у місті планували відкрити ще одне депо і його хотіли укомплектувати машинами українського виробництва.

Анатолій Герасименко – ініціатор розробки, власне, черкаського тролейбусу. Тоді він був директором тролейбусного депо. Місто потребувало нового електротранспорту, який був би пристосований до черкаських умов роботи. За приклад взяли столичний тролейбус.

"Ми внесли деякі правки, по перше – щоб комплектувальні були вітчизняні. Для нашого розвиненого міста не потрібно було вже два двигуни, тим паче, що тролейбус київський був зі зменшеною енергоємністю, а коли встановили один двигун – то він був іще більше енергозбережним", – зазначив ексдиректор КП "Черкасиелектротранс" Анатолій Герасименко.

Цей тролейбус передали в депо у 1996 році, але відразу возити пасажирів йому не довірили, адже це була єдина, ще не протестована модель, а людей він почав брати на борт лише після 5 років випробувань. Тролейбус алюмінієвий, а отже, легший за інший електротранспорт. Їде він м'яко. Кузов не зварений, а прикріплений гвинтами до рами – як це роблять в авіації. Від літака йому дістався і насос гідропідсилювача керма, як в АН-24.

"Оскільки він зроблений за досить сучасними, навіть на сьогодні, технологіями, досить гарна якість складання і якість матеріалів за рахунок авіаційних технологій, надійність у нього досить висока", – зауважує інженер технічного відділу Кирило Бражник.

Але ця модель так і залишилася єдиною, адже у міста не було грошей закуповувати транспорт, а ідею з другим депо теж відклали на невизначений час. Тролейбус, складений вручну авіаторами, за 25 років роботи жодного разу критично не ламався. А ще він єдиний в Україні має власний фан-клуб. Все, що з ним відбувається – зібрано в інстаграмі. Сторінку унікального тролейбуса ведуть його фанати. Постійно оновлюють та знімають його в роботі. Кажуть, авіатори подбали не лише про безпеку пасажирів, а й про комфорт.

"Ви в жодному транспорті не побачите, це обігрівачі під кожним сидінням цього тролейбусу, і коли взимку пасажир їде – він відчуває тепло, виходить, що це сидіння з підігрівом", – запевняє фанат електротранспорту Валерій Мироненко.

Нещодавно тролейбус із душею літака осучаснили, додали нову систему вентиляції та Wi-Fi. Черкасці мають змогу проїхатися на ньому за 5 гривень. Вміщує він до 2 сотень пасажирів, утім під час карантину їздить майже порожній.

Яна Лимаренко, В'ячеслав Ромодан, Черкаси, "5 канал"

Попередній матеріал
У Заходу є стратегія щодо України, Росія має тільки тактику – політична консультантка
Наступний матеріал
Кличко звернувся до центральної влади, політиків і українців через збройну агресію РФ
Loading...

"Картону на лікарів не вистачило": як у Києві медики змушені добувати собі спецперепустки у транспорт

"Єдиний спосіб перервати ланцюжок поширення коронавірусу": Кличко пояснив, чому запровадили обмеження у транспорті

У столиці черговий транспортний колапс: зранку місто скували численні затори

Ходити пішки на роботу по півтори години: як локдаун вплинув на киян та що думають мешканці столиці – включення

У Києві затримали 18-річну дівчину, яка продавала фальшиві перепустки для проїзду у транспорті

Карантин на Закарпатті: незважаючи на "червону" зону і високу захворюваність, робота громадського транспорту буде відновлена