Дірява підлога, брудні вікна та поламані люки. У такому стані застали дніпровські маршрутки інспектори управління транспорту. На зупинки вийшли перевіряти його технічний стан. Та виявилося – не всіх водіїв можна упіймати. Шофери, щойно побачать інспектора, з'їжджають з маршруту. Із перевіряльниками на рейд – ходила кореспондентка "5 каналу" Наталя Світлова.
Пилюку на сидіннях видно неозброєним оком. Цей автобус вийшов на маршрут зранку. Уже кілька разів перевіз пасажирів із середмістя Дніпра на околицю. На кінцевій зупинці до салону заходить інспекція міського департаменту транспорту. Серед зауважень: бруд і майже до дірок стерта підлога.
"Треба замінювати підлогу. Я так розумію, цього року вона буде стояти на плановій заміні", – каже Іван Васючков, спеціаліст сектора контролю департаменту транспорту Дніпровської міської ради.
"Можна було б, щоб було чистіше, пил протирали, вікна протирали теж. А то їдеш, брудно. Не особливо приємно", – говорить Катерина, пасажирка маршрутки.
Водій із зауваженнями погоджується, однак, переконаний, вони другорядні
"Машина працює, машина їздить, а маленькі негаразди – це таке, що можна виправити", – розповідає Олександр, водій маршрутки.
Інспектори кажуть: окрім брудних та подекуди зламаних сидінь, часто пасажири скаржаться на несправність люків. Під час дощу заливає салон.
"Почалася злива. Пасажири не змогли самостійно закрити люки, водій не міг зупинитися, тому що він проїжджав міст. Тому ми перевіряємо дуже ретельно, щоб кожен з пасажирів міг відкрити хвіртки та таке інше", – говорить Іван Васючков, спеціаліст сектора контролю департаменту транспорту Дніпровської міської ради.
Однак водії переконані, в несправності люків винні і пасажири.
"Він був навскіс трошки закритий. Тому що пасажири заходять. Один зайшов відкрив, інший закрив, то так, то сяк. Їх просиш – не чіпайте люк. Але вони ж не слухають", – скаржиться Юрій, водій маршрутки.
Громадський транспорт перевіряють за двома десятками критеріїв. Список того, що треба виправити – відправляють перевізнику.
Щоби уникнути перевірок, деякі автобуси оминають кінцеві зупинки і з'їжджають з маршруту.
"От саме зараз бачимо, як 31 автобус проїжджає повз зупинку. Не зупиняється. Ми бачимо, що люди очікують, а водії, мабуть, налякані тим, що зараз будуть дивитися на той жах, який у них в автобусах, і кудись подівалися", – каже Іван Васючков, спеціаліст сектора контролю департаменту транспорту Дніпровської міськради.
Тим часом представник перевізника обіцяє – з усіма водіями-втікачами розберуться.
"Заходи будуть вжиті, жорсткі, наприклад. Ну, диспетчер вже не працює, вже заміна їй є. Водіїв не звільню, ну, не вижену. Їх дуже не вистачає", – говорить Олег Скажутін, представник компанії-перевізника.
Протягом року у Дніпрі були три перевірки громадського транспорту. Як наслідок – на 15 маршрутах перевізників замінили.
"Ми сподіваємося, що нам повністю вдасться позбутися від так званих "скотовозок" і в цьому випадку ми маємо унікальний момент. Зараз ми виводимо автобуси високого класу", – каже Ігор Маковцев, директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради.
Нині перевірили 2 сотні з тисячі міських маршруток. Інспектори обіцяють – рейди триватимуть і з недобросовісними перевізниками – договори припинять.
Наталя Світлова, Олександр Пронський, Дніпро, "5 канал"