Sparrow LE
Sparrow LE
5 канал

Дешевий та якісний "Горобчик": в Одесі випробували тактичний безпілотник Sparrow LE

За дальністю, тривалістю та висотою польоту – безпілотник кращий за іноземних конкурентів. Йому навіть належать одразу три українські рекорди

В Одесі відбулися показові випробування безпілотного літального апарату Sparrow LE. Дрон тактичного класу здатен виконувати завдання на відстані до півсотні кілометрів. Розробка одразу зацікавила військових, адже коштує дешевше від іноземних апаратів, натомість перевершує їх у якості. Як виготовляють новітніх "Горобчиків" – у сюжеті "5 каналу".

Показові випробування тактичного літака Sparrow LE. За легендою, дрон має стежити за автівкою, що їде. Пілот із ноутбуком – у бусі, українській "Горобчик" – працює в небі.

"Горобчики" здатні розвивати швидкість до 120 км/год. При цьому важать лише три кілограми, що дає можливість військовим носити їх у рюкзаку. За дальністю, тривалістю та висотою польоту – безпілотник кращий за конкурентів. Йому належать одразу три українські рекорди.

"Висота польоту до п'яти тис. м, робоча висота близько тис. м, дальність зв'язку онлайн – близько 50 км. Можливо і далі, ми зараз розширюємо діапазон. Він оснащений оптичним сенсором, це камера з 20-кратним зумом. Друге корисне навантаження – тепловізійний сенсор, який дає змогу безпілотнику працювати в нічний час", – розповів керівник компанії-розробника Вадим Болта.

Збирають новітніх "Горобчиків" в одеському цеху. По-перше – викрійка. "Є певний вид тканини – гранітна, вуглецева. З них і робиться планер. Я роблю розкрій матеріалу за шаблоном і виношу в композитний цех… Це може бути жорсткість, вага, все різне. Наприклад, карбон – він дуже твердий, кевлар теж, з цієї тканини літак дуже міцний", – пояснює закрійниця Анастасія Шушкова.

Викрійку роблять за спеціальними шаблонами. За день тут вирізають три майбутні "Горобці". Далі з сировини роблять так званий "сендвіч" – стискають кевлар, склотканину, спеціальний пінопласт та епоксидну смолу. У такий спосіб майбутнім безпілотникам надають форму. Потім фарбують та облаштовують пристроями, зокрема – і для зашифрованого зв'язку.

Горобчики можуть працювати і в морози, і за сильного вітру. Для приземлення дрони обладнані спеціальним парашутом. "Аби полегшити посадку. Літак не сідає по-літаковому, щоб самий недосвідчений пілот міг зробити посадку і не пошкодити борту", – зазначає інженер збирання Костянтин Петровський.

Виробництво одного літака-розвідника триває до тижня. Такі безпілотники вже використовують армійці в АТО. Зацікавилися ними і Військово-Морські сили. Утім, на баланс їх візьмуть лише після низки випробувань та тестувань.

Ольга Дунська, Сергій Іщенко, "5 канал"

Дивіться також фотогалерею:

Попередній матеріал
Законопроект про реінтеграцію ОРДЛО перебуває у комітеті з питань нацбезпеки і оборони, але на сайті ВР його немає
Наступний матеріал
Організатора "приватного кордону" на Закарпатті Атіллу Горвата взяли під варту

Ноу-хау в Черкасах: як водій тролейбуса "орієнтує місто на Європу"

Samsung запатентувала "розумний" светр, що заряджає гаджети

ОБСЄ зафіксувала новий табір терористів неподалік від Донецька

"Гетьман Сагайдачний" та новенькі арткатери: як минули випробування на Чорному морі

"Удома з рота пара йде": в Одесі опалювальний сезон розпочався не для всіх

В Одесі сталася стрілянина: поліція шукає вбивцю