Віталій Кличко
Віталій Кличко 5 канал

"Ніхто з цих людей на "Таврії" не їздить": Кличко прокоментував дзвінок Зеленського з "Південмашу" щодо трамваїв

Читайте по-русски
Київ планує замовити у "Південмашу" десять трамваїв до кінця року

В ефірі "5 каналу" в програмі "Рандеву" міський голова Києва прокоментував ситуацію, коли йому з "Південмаша" телефонував Зеленський і запитував, чому українські трамваї не беруть участь в  тендерах. 

Нагадаємо, 13 липня під час візиту на "Південмаш" Зеленський зателефонував Кличку. Сказав, що працівники підприємства скаржаться, що міська влада Києва не розрахувалася за трамваї, а також що тендери розраховані на те, щоб їх вигравали закордонні виробники. 

Кличко розповів: "У тендері прописано, що у трамваїв має бути на 100% низька підлога, щоб не лізти, як у старих трамваях. От ви заїжджаєте в Прагу чи Берлін, трамвай підходить – ви стали і зайшли в трамвай, а в наших старих трамваях потрібно 3-4 сходинки здолати, щоб зайти. Люди похилого віку не можуть зайти, люди з обмеженими можливостями не можуть. І зараз є європейські стандарти – 100% низька підлога. І ми прописали наші вимоги для тендера, що, перше, потрібна низька підлога. Українські виробники вже почали це робити, але до цього вони хотіли нам продавати трамваї зі сходинками, але ми від них відмовилися".

І продовжив: "Пан Кардіваров знає, що ми замовили один трамвай, десять мільйонів за нього заплатили і ще 20 мільйонів після коригування бюджету заплатимо. Більш того, він також знає, що до кінця року ми також замовили 10 трамваїв і ми розрахуємося. Не знаю, чи він цю інформацію надав Зеленському. Більш того, що стосується трамваїв, Зеленський каже, чому ви не хочете підтримати українського виробника. Ми хочемо підтримувати, ми купили нові трамваї "Електрода". І вони стоять під загорожею, бо із 10 нових трамваїв 8 ремонтуються. А компанії Реso, які купили в Польщі, вони їздять. А ціна всіх цих трамваїв майже однакова".

Кличко також сказав, що і сам прагне до того, аби на трамваях було написано "зроблено в Києві".

"Я розумію: підтримувати вітчизняного виробника. Але я поставив завдання Реso. Приїхав на їхній завод в Польщі, а там половина українців працює. І я запитую в них: "Чому ви не хочете повертатися?". Кажуть: якщо буду нормальна зарплата і робота – будемо повертатись. Реso продає зараз трамваї, зробили сервісний центр і зараз готуються до крупно габаритної зборки у Києві. А моє завдання – щоб у Києві був трамвай, де буде написано "зроблено в Києві". І друге – якість. Ми купуємо нові трамваї і вони повинні їздити. А я можу поставити запитання: ніхто з цих людей, які на відео, на "Таврії" не їздить – Range Rover, Mercedes – чому? Бо їздять і не ламаються. І моє завдання – європейська якість, надійність, ціна і сервіс, який повинні отримувати кияни".

На запитання, для чого тоді Зеленський дзвонив йому публічно і "розбирався" щодо трамваїв, Кличко сказав: "Зробіть висновки самі".

Як повідомляв 5.UA, брати Клички подали позов до суду проти "1+1" – будуть захищати свою честь та гідність. 

Попередній матеріал
Разумков заговорив про мовний закон: "Я прихильник того, щоб підтримувати українську мову, але діяти механізмом пряника"
Наступний матеріал
Лондонські дослідники виявили нові докази участі Росії у боях за Іловайськ — The Guardian