Торік вітчизняним трейдерам довелося нелегко, утім криза загартувала, змусивши шукати нові шляхи та нових постачальників.
Відтак група компаній UPG придбала у Польщі морський термінал для перевалки та зберігання пального. Як результат – можливість забезпечити безперебійне постачання пального за доступними цінами не лише в Україну, а й в Європу.
"Ми вимушені були піти на шалений ризик і придбати термінал в Польщі. Для нас це був дуже великий і серйозний крок, тому що ціни злетіли на все у 5 разів. Я чітко розумів, що я переплачую, але іншого виходу не було. Тому що це було стратегічне рішення, яке я мав прийняти, щоб забезпечити можливість людей вільно заправлятися і не переживати, що завтра пального не буде", – розповів засновник і власник групи компаній UPG Володимир Петренко.
У компанії зазначають, що з початком широкомасштабної війни UPG одразу розірвала партнерські відносини з білоруським виробником пального. Вони повністю відмовились від їхньої продукції. До того ж від початку агресії російської федерації 2014 року та окупації Криму й окремих територій Донецької та Луганської областей компанією не було закуплено та реалізовано жодної тонни російських нафтопродуктів.
"Для нас важливо, що будуть використовувати українці. Для нас це є принципова позиція і ми відчуваємо свою відповідальність", – наголошує Володимир Петренко.
Між тим українським водіям дійсно не все одно, звідки привозять пальне. Кажуть: для них важливо, з якої країни і навіть готові стерпіти подорожчання.
"Європейське пальне дорожче, але я вважаю, що поступово ми повинні перейти на пальне з Європи", – розповідає водій Артем, який заправляє своє авто на АЗК UPG.

Придбання морського термінала схвалюють і експерти нафторинку.
"Це вперше українська компанія вийшла так потужно за кордон… Просто тепер компанія може зекономити кошти при постачанні пального. Якщо коротко казати, коли ти контролюєш на всіх етапах поставку пального, ти маєш можливість закуповувати дешевше і привозити дешевше продукти", – розповідає експерт консалтингової компанії "НАФТОРИНОК" Олександр Сіренко.
Він переконаний, що це позитивно відобразиться і на гаманцях пересічних українських споживачів.
"Український водій побачить продукт, якого не потрібно буде шукати, де його взяти. Не буде цих черг, є можливість тепер постачати на свої термінали ще більше нафтопродуктів. І він (споживач – ред.) відчує це на своєму гаманці, він зможе економити, бо ціна буде нижче", – каже експерт.
Цей рік готує для України нові виклики, утім, як кажуть експерти, для паливної галузі він буде легшим за попередній, адже трейдери мають досвід та розуміння де брати пальне і як його доставляти.
В UPG запевняють, що дефіциту пального вже не буде. Маючи власні перевалки, бензовози, залізничні вагони, термінали та повністю налагоджену логістику, вони роблять усе, аби поставки якісного пального в Україну були безперебійними, а ціни знизилися.