Електронна комерція - один із найбільш швидкозростаючих ринків у світі. Тільки 2019 р. e-commerce акумулював $3,5 трлн, а вже до 2023 р. ця цифра виросте до $6,5 трлн. Цей ринок не має чіткого географічного сегментування, що спільно з темпами зростання зацікавило підприємців та експертів. Незалежні аналітики й фахівці розповідають, наскільки популярні мережеві покупки серед українців, а також які найближчі перспективи онлайн-продавців.
Чому українці йдуть в онлайн
Найбільшими гравцями ринку електронної комерції є маркетплейси та онлайн-магазини. Вони збирають таку ж аудиторію, що й звичні магазини з вузьким або широким профілем. Покупці з України та інших країн переходять в онлайн з таких причин:
- Зменшення витрат на покупки;
- Доступ до широкого асортименту товарів;
- Простота при здійсненні покупок;
- Можливість доставки товару до будинку.
Також до причин можна віднести дистанційованість покупок, швидкий доступ до потрібної інформації про товар, можливість ознайомитись із відгуками. Тільки 2,5% відвідувань електронних майданчиків для торгівлі закінчується покупкою. При цьому аналітики Avtopro.ua сходяться на думці, що e-commerce розвивається швидше за роздрібну торгівлю.
Детальніше про роботу маркетплейсів
Маркетплейс є онлайн-майданчиком, відвідувач якого може вивчати та купувати товари в різних продавців. Головною метою маркетплейсів є зведення покупців із продавцями. Найбільші платформи створені підприємцями з США та Китаю, але кількість дрібних регіональних майданчиків дуже велика. На прикладі Avtopro.ua, української платформи для покупки та продажу автозапчастин, можна побачити, які проблеми покупців уже вирішені маркетплейсами:
- Немає необхідності відвідувати кілька магазинів;
- Весь асортимент товарів зібраний в єдиному електронному каталозі;
- Для пошуку товарів створені інтуїтивно зрозумілі інструменти.
Протягом місяця каталог запчастин онлайн-платформ вивчають десятки тисяч людей, які здійснюють понад 140 тис. покупок. За різними оцінками, всього у світі близько 15% автомобільних запчастин продається через інтернет. Електронні майданчики також популярні серед продавців спортивного інвентарю, товарів для дому та електроніки.
Перспективи українського e-commerce
Як зазначають експерти, ринок електронної комерції глобальний. Успішні у своїй країні, але невідомі за кордоном українські маркетплейси та онлайн-магазини виявилися обмежені національними рамками. Це не дозволяє українському e-commerce вирости. За даними Netpeak, обсяг електронної торгівлі становить трохи більше $1,5 млрд. Подальше зростання ринку буде визначатися:
- Освоєнням нових технологій;
- Виходом на зовнішні ринки;
- Налагодженням систем комунікації з іншими гравцями ринку та учасниками угод.
Експерти впевнені, що на зростання e-commerce може вплинути держава, якщо займеться законодавчим регулюванням торгівлі в інтернеті, а також налагодить співпрацю з представниками бізнесу. Нагадуємо, Україна претендує на 2-е місце серед країн Європи за темпами зростання e-commerce