Запах
Запах xakac.info

Учені дізналися, чому люди втрачають нюх при коронавірусі

Читайте по-русски
    Втрата нюху – один із найпоширеніших симптомів COVID-19

Науковці дослідили, чому хворі на коронавірусну хворобу втрачають нюх. Про це йдеться у статті, опублікованій у журналі Science Advances.

За словами нейробіолога Сандіпа Роберта Датти із Гарвардської медичної школи, COVID-19 впливає на роботу підтримуючих клітин.

Нюхові сенсорні нейрони не експресують ген, що кодує білок рецептора ACE2, який SARS-CoV-2 використовує для проникнення у клітини людини. Замість цього ACE2 експресується в клітинах, які забезпечують метаболічну і структурну підтримку нюхових сенсорних нейронів, а також певних стовбурових клітин і клітин кровоносних судин.

"Наші результати показують, що новий коронавірус змінює нюх у пацієнтів не шляхом безпосереднього зараження нейронів, а шляхом впливу на функцію підтримуючих клітин", – розповів Датта.

Це означає, що втрата нюху при коронавірусі є недовгим і оборотним процесом, який зазвичай не призводить до будь-яких ускладнень. За статистикою, втрата є одним із найбільш частих симптомів при зараженні коронавірусом. Однак на відміну від вірусних інфекцій, що вражають нюхові нейрони, при COVID-19 цей симптом безслідно проходить протягом декількох тижнів.

Та останнім часом почали з'являтися повідомлення, що симптоми коронавірусної хвороби можуть зберігатися навіть протягом кількох місяців після повного одужання.

Нагадаємо, раніше вчені описали всі негативні наслідки коронавірусної хвороби. Виявилося, що вірус атакує практично кожну основну систему організму людини.

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – канал, де живуть тільки лайтові новини. Релаксуймо разом!

Коронавірус в Україні побив черговий антирекорд – 1197 нових хворих за добу