zn.ua

Німецькі вчені розробили універсальну вакцину від усіх видів раку

Вакцина активує захисні системи організму, які не дають пухлинам рости

Дослідники з Майнцського університету в Німеччині розробили універсальну вакцину проти різних видів раку. Стаття з результатами роботи опублікована в журналі Nature.

Ключовим її компонентом є наночастинки, що містять РНК. Вони потрапляють всередину імунних клітин. Наночастки-ліпоплекси, які були створені вченими, складаються з молекул РНК, що кодує в собі інформацію про антиген, та ліпідної оболонки, що захищає молекули від руйнування організмом. Ліпоплекси несуть на своїй поверхні невеликий негативний заряд, що дає їм змогу потрапляти всередину дендритних клітин.

Дендритні клітини поглинають антигени – речовини, як правило, чужорідні для організму – і виставляють їх на своїй поверхні разом з білками головного комплексу гістосумісності. Тільки в такому вигляді антигени розпізнаються T-лімфоцитами, які активізують імунну систему організму на боротьбу з усіма носіями антигенів.

Дослідники, крім експериментів на тваринах, також перевірили дію невеликих кількостей наночастинок на людях, хворих на меланому. Результати також показали активацію імунної системи.

Оскільки будь-який білковий антиген може бути закодований за допомогою РНК, можна створити вакцину з наночастинками, що містять антигени будь-якої з пухлин. Ракові клітини мають на своїй поверхні білки-антигени, специфічні тільки для них. Такі антигени розпізнаються T-лімфоцитами, які знищують дефектні клітини до того, як останні почнуть рости, перетворюючись в пухлину.

Як повідомляв 5.ua, 16 травня 2016 року генетики винайшли новий ефективний метод лікування раку мозку