zn.ua

Генетики винайшли новий ефективний метод лікування раку мозку

Боротися з клітинами гліобластоми можна геном, який пригнічує поділ астроцитів – клітин-супутників нейронів. Тести пройшли успішно

Розроблено метод генної терапії для ефективного лікування гліобластоми - агресивної ракової пухлини мозку. Про це йдеться в дослідженні вчених із Міжнародної школи передових досліджень, опублікованому в журналі Oncotarget, а коротко про неї повідомляє сайт SISSA, інформує "Дзеркало тижня".

Ключовим елементом нового лікування став ген, відомий як Emx2. Він відповідає за придушення росту одного типу гліальних клітин – астроцитів – під час ембріонального розвитку. Астроцити мають зірчасту форму з численними відростками і відіграють роль, як і інші гліальні клітини, у підтримці, живленні та захисті нейронів, а також регулюють їхню функцію. Коли відбувається ріст ембріона, нейрони активно діляться, а гліальні клітини "чекають своєї години". Після того, як нервова система сформована, починають розмножуватися астроцити. У цей час відбувається різке зниження активності Emx2.

Вчені з'ясували, що оскільки Emx2 регулює ріст гліальних клітин, то його можна використовувати в лікуванні гліобластом. Ці пухлини дуже схожі на сукупність астроцитів.

Перші експерименти показали, що активація гена успішно запобігає росту ракових клітин. Emx2 сприяє порушенню метаболізму ракової пухлини в шести різних точках. Зазвичай стійкість до раку будь-якої терапії, що пригнічує ріст пухлини, проявляється через численні обхідні шляхи, які клітини використовують, щоб впоратися з лікуванням. У разі ж дії Emx2 у гліобластоми виявляється мало шансів.

Науковці провели досліди на мишах і встановили, що Emx2 успішно впорався з чотирма видами гліобластоми, не завдавши шкоди здоровим клітинам нервової системи. На думку дослідників, новий спосіб боротьби з раком допоможе уникнути виникнення рецидивів пухлин.

Як повідомляв 5.ua, у лютому 2016 року в США вчені заявили про нові ліки від раку.

Євросоюз продовжить санкції проти Росії – ЗМІ