Американські компанії Google та Facebook уклали угоду щодо співпраці на ринку онлайн-реклами та домовилися про співпрацю в разі антимонопольних звинувачень у зв'язку із позовом, який 10 штатів подали проти Google минулого тижня. Про це повідомляє НВ із посиланням на The Wall Street Journal.
Так, у 2018 році компанії уклали угоду, згідно з якою Facebook погодився не конкурувати з інструментами Google в обмін на низку преференцій з боку компанії. У той же час Facebook зобов’язався щорічно витрачати не менш ніж $500 млн на рік на рекламних аукціонах Google, починаючи з четвертого року після укладення угоди. Компанія вигравала б з таких аукціонів фіксований відсоток.
Зазначається, що в Google використовували тематику "Зоряних воєн" для кодової назви угоди, хоча у фінальній версії документа вона прихована. В чернетці угода називається "Синій джедай". При цьому обидві компанії знали, що їхня угода може стати причиною антимонопольного розслідування, і обговорили, що робитимуть у такій ситуації.
Як зазначив представник Google, такі контракти надзвичайно поширені.
"В участі Facebook немає нічого ексклюзивного, і вони не отримують дані, які не були б доступні іншим покупцям", – зауважив він.
У відредагованій версії позову, поданого минулого тижня, не згадується головний операційний директор Facebook Шеріл Сандберг.
Згідно з чорновою версією, саме Сандберг підписала угоду з Google. У чорновій версії також згадується про електронний лист, в якому вона написала генеральному директору Марку Цукербергу та іншим керівникам компанії: "Стратегічно це важливо".
Додамо, що в середу, 16 грудня, десять штатів подали в суд на Google, звинувативши компанію в незаконній монополії на цифрову рекламу і залученні конкурента Facebook у передбачувану операцію з фальсифікації рекламних аукціонів, названих на честь персонажів "Зоряних воєн".
Як повідомляв раніше 5.ua, у корпорації Google пояснили проблеми з роботою сервісів Google Docs, Gmail, Play Store та YouTube збоєм системи автентифікації.