Перегони дронів
Перегони дронів 5 канал

"Формула-1" у повітрі: у Харкові змагалися пілоти гоночних дронів

Читайте по-русски
У Харківському аерокосмічному університеті, де цьогоріч відбуваються перегони, вже планують відкрити курси з керування безпілотниками

Найкращого пілота дронів визначили у Харкові. У змаганнях зійшлися сім команд із різних куточків України. Переможець мав найшвидше подолати чотири кола надскладної повітряної траси. Подробиці змагань – у сюжеті.

14-річний учасник дрон-рейсингу Стефан Дацік керує коптерами вже 2 роки. Хлопець постійно тренується. Небо і польоти – його хобі з дитинства.

"Щоб нормально літати, треба дуже довго тренуватися. Це у кожної людини по-різному, комусь… ти політав вже рік і ти вже латаєш як майстер. А комусь треба 5 років і він ще не може навіть поворот пролетіти", – зазначає хлопець.

У змаганнях беруть участь сім команд із різних регіонів України. Учасники самі збирають і налаштовують безпілотники для перегонів. Один з учасників дрон-рейсингу Сергій Марченко розповідає: щоб зібрати дрон, треба бути одночасно інженером та програмістом.

"Фізична і механічна частина у всіх дронів, в принципі, однакова, а щоб покращити політ, треба під себе налаштувати. Як спортивна машина збирається, налаштовується під пілота, так само і тут"

Дрон-рейсинг – це така собі "Формула-1" у повітрі. Напрямок руху на трасах тут визначається світлодіодною стрічкою. Перемагає найшвидший. Крім того, учасники мають показати вміння швидко та точно маневрувати.

"Траса тут не найпростіша, тому що дуже обмежений простір. Від пілота потрібно більше навичок, щоб нікуди не врізатися, і в той же час підтримувати гарну швидкість. Зараз я лечу третім за результатами кваліфікації, відстаю від переможця на 0,4 секунди. Сподіваюся наздогнати цей час до фіналу", – знизує плечима учасник змагань Олександр Альошин.

За падіння дрона чи неправильно пройдену перешкоду – від суддів можна отримати штраф або дискваліфікацію.

"Хоч це і невеликі квадрокоптери, але вони, тим не менш, дуже небезпечні, тому що до 100 км/г вони розганяються менше ніж за пів секунди, за дві секунди вони можуть вже розігнатися до 200 км/г. Важать вони до півкілограма разом з батарею. Тому це хоч і не великий, але дуже небезпечний вид спорту", – наголошує організатор дрон-рейсингу Дмитро Аксьонов.

У Харківському аерокосмічному університеті, де цьогоріч відбуваються змагання, планують відкрити курси з керування безпілотниками.

"Ми сьогодні відпрацьовуємо все на базі європейських стандартів. І в подальшому будуть прийняті Україною. Почнемо теоретично готувати пілотів по безпілотним літальним апаратам, база така у нас є. Є приміщення, є тренажери, є літальні апарати, і є ті спеціалісти, які можуть фактично виконувати цю роботу", – впевнений ректор харківського Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського Микола Нечипорук.

Наступного року трасу для перегонів планують ще більше ускладнити, тож охочим узяти в них участь радять готуватися заздалегідь.

Оксана Нечепоренко, В'ячеслав Кузьменко, Харків, "5 канал"

Попередній матеріал
Коляда на хвилях: як духовий оркестр 10-ї бригади "Едельвейс" привітав побратимів з Різдвом
Наступний матеріал
"Привітай колядками Бердичів": як студенти-педагоги у місті новорічний настрій створюють
Loading...