Природа
Природа flickr.com

Через діяльність людини найближчими роками Земля повернеться на 3 мільйони років назад

Читайте по-русски
    Рівень вуглекислого газу в атмосфері близький до максимального за останні кілька мільйонів років

Клімат Землі найближчим часом стане таким же, як і 3 мільйони років тому. Такого висновку дійшли учені Університету Саутгемптона, повідомляється у статті, опублікованій у журналі Scientific Reports.

За даними дослідників, до 2025 року рівень вуглекислого газу в атмосфері досягне рекордного рівня за останні 3,35-3,15 мільйона років.

Після аналізу хімічного складу скам'янілостей, зібраних із глибоких донних відкладень Карибського моря, учені визначили, яка концентрація вуглекислого газу була у повітрі майже 3 мільйони років тому, під час плезанського періоду епохи пліоцену (від 3,6 до 2,6 мільйона років тому). У ті часи Земля була на 2-3 градуси теплішою, ніж сьогодні, полярні шапки займали меншу площу, а рівень моря був вищим.

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – канал, де живуть тільки лайтові новини. Релаксуймо разом!

Щоб оцінити давню концентрацію вуглекислого газу, учені визначили співвідношення ізотопів бору в залишках раковин форамініфер. Ізотопний склад залежить від кислотності морської води, а та своєю чергою від вмісту вуглекислого газу в атмосфері. Виявилося, що в найтепліший період пліоцену концентрація вуглекислого газу в атмосфері досягала 380-420 частин на мільйон. Сьогодні ж ця величина становить 415 частин на мільйон, а це означає, що людство вже досягло рівня, при якому відбуваються значні кліматичні зміни.

За оцінками вчених, до 2025 року вміст вуглекислого газу перевершить всі значення за останні 3 мільйони років. Це також означає, що в майбутньому рівні, найімовірніше, сягнуть рекордних значень за останні 15 мільйонів років.

Нагадаємо, раніше в ООН заявили, що останні 5 років стали найспекотнішим періодом за усю історію метеоспостережень. При цьому обсяги викидів в атмосферу також продовжують зростати.

COVID-19 в Україні: добовий показник захворюваності різко виріс – 836 нових випадків