NASA відкрила 1300 нових планет
5 канал

Астрономи знайшли "пісню льоду і полум'я" в народженні Сонячної системи

Народження планет Сонячної системи супроводжувалося зіткненням розплавлених і крижаних космічних тіл

Вчені заявили про те, що народження Сонячної системи і її планет супроводжувалося зіткненням крижаних планетних "зародків" і розплавлених кам'янистих тіл. На цей факт вказує наявність намагнічених порід в метеоритах, повідомляє видання ZN.UA.

Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Science Advances. Дослідники вивчили хондрули – мікроскопічні кульки з розплавлених металів і порід, які виникли всередині астероїдів-хондритів в перші доби життя Сонячної системи. Ці астероїди стали "цеглинками", з яких були зібрані всі чотири землеподібних планети.

Вчені проаналізували склад подібних кульок з метеоритів Вигарано і Каба, знайдених в Італії у 1910 році та в Угорщині в 1857 році, за допомогою електронного мікроскопа та спектрографа, намагаючись з'ясувати їхнє формування і джерело походження.

У них були виявлені сульфідні магнетити, які раніше ніколи не зустрічалися в первинній матерії Сонячної системи. Такі мінерали виникають тільки при наявності великої кількості кисню, якого повинно бути набагато більше, ніж містилося в первинному газі і пилу в Сонячній системі, а також при високих температурі і тиску.

На думку дослідників, хондрити формувалися при потужних зіткненнях між розплавленими і гарячими кам'янистими тілами і їхніми крижаними антиподами, які складалися майже повністю з води. Подібний характер їхнього народження, як вважають вчені, може пояснювати те, куди зникла вся вода з внутрішньої частини Сонячної системи ще до того, як її планети почали своє формування – вона вся могла бути витрачена на формування подібних мінералів і інших сполук, багатих киснем.

Як повідомляв 5.ua, у грудні 2015 року астрономи виявили найближчу до Землі потенційно придатну для життя екзопланету.

День ВМС у Миколаєві: До міста прибули розвідувальний корабель "Переяслав" та тральник "Генічеськ"