Киянин Євген мешкає у будинку на проспекті Перемоги 89-а і ледь не покалічився через падіння ліфта. Підйомник пролетів декілька поверхів і зупинився. Минулося без травм.
"Удвох ми сіли на маленький ліфт та поїхали вниз. Тільки рушили, буквально одразу хлопок стався й полетіли донизу. Минуло секунди 3-4, ми були вже на 10 чи 11-му поверсі", – пригадує подробиці пригоди мешканець будинку Євген.
Та не лише в нього з ліфтом у цьому будинку не склалося. На небезпечні підйомники скаржаться всі.
"Ліфт, за всю історію мого мешкання тут, а це більш як десять років, ніколи не їздив на другий поверх. Не викликається з другого поверху", – розповідає мешканець будинку Сергій.
"Чотири ліфти в нас постійно не працюють. Чи ігнорують якісь поверхи, чи взагалі, буває, не їздять", – додає мешканець будинку Максим.
Після інциденту з падінням ліфта троси змінили, а от гальмівну систему – ні. Через це зупиняються вони, де хочуть. Розв'язати проблему із плутанням поверхів не можуть, та й компанія, яка обслуговує ліфти, такий незначний, на їхню думку, недолік воліють ігнорувати.
Щоби піднятися, ліфт потрібно чекати 10 хвилин. А для того, щоб він приїхав на другий поверх, затиснути кнопку восьмого. Мешканці кажуть: з’ясували систему з роками.
У новобудовах проблем із очікуванням ліфтів немає. І кнопки нові, і обслуговують швидко. А от коли сучасне устаткування побачать старі будинки – загадка. Кияни телефонували та надсилали листи до керівної компанії, що опікується ліфтами, півсотні разів. Відповідь одна: чекайте, немає деталей.
"Прем’єр-ліфт" нічого чути про наші проблеми не хоче. Ми підвищили платіжні документи в три рази, тобто не вдвічі, не у два з половиною рази, як було анонсовано. У три рази! Ми місяцями звертаємося до обслуговуючої компанії, до райдержадміністрації", – наголошує уповноважена від будинку Світлана.
У керівній компанії певні: 80% підйомників у столиці потрібно змінювати, а не ремонтувати. Кажуть, що від заміни деталей вік ліфта не зміниться.
"Те, що ремонтувати потрібно, ми і самі знаємо. Люди іноді звертаються, аби їм змінили купе, повністю змінили кнопки в кабіні. На жаль, це не входить у вартість техобслуговування, проте керівна компанія, у принципі, йде на зустріч. І є сенс це робити", – каже директор компанії "Прем’єр-ліфт" Ігор Круглов.
У КМДА про проблему ліфтів говорять неохоче. Кажуть: більш, ніж 10 тисяч ліфтів відпрацювали своє.
"Без підготовки кадрів, через втрачену систему диспетчеризації і контролю за роботою ліфтів, ми маємо гостру проблему. Свого часу Київрада виділила – на минулий рік – приблизно 120 мільйонів гривень для того, щоб проводити ремонт і модернізацію, але і вони не були освоєні", – зазначає голова комісії Київради з питань житлово-комунального господарства Володимир Бондаренко.
Нині в столиці планують замінити понад тисячу ліфтів та реалізувати кошти на модернізацію і ремонт підйомників.
Валерія Павленко, Орест Пано, Віктор Сніжко, "5 канал"
Дивіться також фотогалерею за темою:
Скандал довкола київського костелу: чи справді від храму відвалюється ліпнина – ФОТО