Власники компаній, які задіяні у "Великому будівництві", наближені до Банкової або є особистими друзями президента Володимира Зеленського. З такою заявою в етері програми "Час Ч" на "5 каналі" виступила співзасновниця проєкту "Ліга антитрасту" та колишній державний уповноважений Антимонопольного комітету України (2015-2019 рр.) Агія Загребельська.
"Ми бачимо таку саму картину, яку ми спостерігаємо з початку 2020 року. Є обмежена кількість компаній, їх приблизно шість, всі вони наближені до Банкової, всі вони є друзями Банкової або особистими друзями Зеленського і його родини, або це люди, які товаришують з очільниками партії "Слуга народу". Це, наприклад, керівник бюджетного комітету Арістов. Ми бачимо, що всі гроші розподіляються між ними. І розподіляються не просто тому, що вони виграють ці тендери чесно, а тому що "Укравтодор" і Міністерство інфраструктури очолюються підконтрольними Зеленському людьми", – розповіла вона.
За словами Загребельської, "Укравтодор" і Мінінфраструктури формують вимоги тендерної документації так, щоб всі підряди і всі гроші йшли саме цим компаніям.
"Для прикладу, у 2021 році головним підрядником є компанія"Автомагістраль-Південь", власником якої є Олександр Бойко. Прогнозуємо, що він є новим кандидатом у нові олігархи, тому що за останні два роки він отримав грошей стільки, що їх вистачить на купівлю телеканалів і партій. Ось тільки за 2021 рік він отримав з державного бюджету контрактів на більш ніж 40 млрд грн, і це тільки по системі "Укравтодору". Тобто, ми розуміємо, що "Велике будівництво" є величезним генератором кешу, і ми бачимо, як ці компанії ці гроші витрачають", – підсумувала Агія Загребельська.
Дивіться повну версію програми:
Нагадаємо, раніше журналісти з'ясували, що наближений до Лукашенка білоруський олігарх заробляє сотні мільйонів на реалізації "Великого будівництва".