Підвищення тарифів на вантажні перевезення "Укрзалізниці" негативно вплине на українську економіку. Про це йдеться у заявах міжнародних та українських асоціацій і організацій, передає Uaprom.
Так, у листі президента Американської торгової палати Андрія Гундера на ім'я міністра інфраструктури Володимира Омеляна вказується, що "УЗ" має ресурс і можливості не підвищувати вантажні залізничні тарифи в 2017 році.
На думку експертів компаній-членів Американської торгової палати, перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів "УЗ" має показати результат від попереднього підвищення, зокрема щодо ситуації з розподілом вагонів, їх обігом, швидкістю доставки і збереженням вантажу.
Гундер також висловив упевненість, що наступним кроком має стати розробка чіткого плану щодо подальшого поліпшення ситуації з відновленням/ремонтом вагонного та локомотивного парку "Укрзалізниці", швидкістю відправок вантажів залізничним транспортом, наявністю палива, інвестиціями в оновлення рухомого складу "УЗ" , а також чіткими термінами і метриками.
"Виходячи з вищесказаного, експерти компаній-членів палати звертаються до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з проханням не підтримувати підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення, оскільки таке підвищення є передчасним і економічно необґрунтованим, і, відповідно, доопрацювати проект консолідованого фінансового плану "УЗ" на 2017 рік", – йдеться в листі.
Свою чергою виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Галина Дерев'янко наголошує, що підвищення вантажних залізничних тарифів на 22,5% може мати негативний вплив на окремі галузі української економіки, зокрема на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості і агропромислового комплексу України.
У зв'язку з цим компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації вважають за необхідне провести більш ретельний аналіз впливу підвищення тарифів на економіку України і порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень в "Укрзалізницю". Також вони вказують на необхідність опрацювати альтернативні джерела фінансування компанії.
Крім того, компанії-члени комітету Європейської Бізнес Асоціації заявили про необхідність провести аналіз можливих негативних наслідків для "УЗ" внаслідок падіння обсягу перевезень – у разі підвищення тарифів через перехід вантажовласників на автомобільний і річковий транспорт.
Зауважимо, що раніше представники промислових асоціацій звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням доручити "Укрзалізниці" утриматися від підвищення тарифів на вантажоперевезення до кінця поточного року.
У листі, підписи під яким поставили керівники Федерації металургів України, "Укрметалургпрому", асоціації виробників феросплавів "УкрФА", асоціацій "Укрцемент" і "Укрстекло", наголошувалося, що для підвищення вантажних залізничних тарифів сьогодні немає жодних економічних обґрунтувань.