Третій день в новинах кадри трагедії в Геної, де обвалився шляхопровід 60 років побудови. Природне питання – в Україні теж достатньо старих бетонних та й не лише мостів, а чи безпечно у нас їздити? Яка ймовірність аналогічної катастрофи?
Цегляний автомобільний міст у Маріуполі звели наприкінці позаминулого століття. Ще за часів радянського союзу – 42 роки тому – він став аварійним. Це означає, що його потрібно закривати на ремонт негайно.
Поки міст ще тримається – будівельники відкладають його реконструкцію. Бо постійно бракує грошей.
"Заплануємо його ремонт на наступний рік. При виділенні необхідного фінансування. Мости – це дуже дорого обходиться. Тому, на жаль, поки він в такому стані знаходиться", – пояснив директор КП "Маріупольавтодор" Дмитро Чучмай.
Схожа ситуація по всій країні. І в столиці.
Міст Патона, який з'єднує правий та лівий береги столиці. Щодня він витримує вагу понад сотні тисяч машин, що ним проносяться. Цю конструкцію звели 1953-го року. Більшість українських мостів або старші, або зовсім трохи молодші за міст Патона.
В столиці кожен третій міст потребує ремонту. Декотрі – негайного.
"78 мостів, які потрібно відремонтувати. Кошторис одного – більше мільярда, кошторис усіх – я переконаний, буде під сто мільярдів. Бюджет нашого міста – тільки 50", – повідомив київський міський голова Віталій Кличко.
Шулявський шляхопровід – його не реконструювали три десятки років. Останнім часом його називали аварійним. І на початку цього року автомобільний міст на Шулявці частково обвалився. На щастя, нікого з перехожих не придавив.
"Ми маємо справу з мостами, які збудовані 50, 60 років тому. Які морально і фізично зношені. І розраховані на інші навантаження, аніж у них є. Якщо ми говоримо про всю державу це близько 16 тисяч мостів, половина з яких у неналежному стані", – пояснив міністр інфраструктури Володимир Омелян.
"Проблема мостів – вони розраховані на сто років, але просто не можуть витримати цей термін", – зазначає завідувач кафедри Київського університету будівництва та архітектури Микола Дьомін.
Народний архітектор України переконаний, що українські мости можуть стояти довго. Проте – лише за умови, що їхній стан хоча б раз на вісім років мають перевіряти.
"Зараз якраз той період, коли нічого, нічого, а потім – раз і сиплеться все. Мости – це споруди, які проектуються з терміном експлуатації сто років. Але сто років – це коли систематично проводиться моніторинг стану технічного. У нас вони не проводяться десятиліттями", – пояснив Дьомін.
Міністр інфраструктури розводить руками. Коштів на обстеження і ремонт українських мостів хронічно бракує. Тому в першу чергу – ремонтують найбільш аварійні шляхопроводи.
"За минулі два роки було відбудовано 60 мостів капітальним чином. І близько 200 – відремонтовано. Тобто процес триває, але тут усе впирається в банальне – гроші", – зазначає урядовець.
У Дніпрі ремонтують центральний міський міст. Вже майже півтора року. Іншого виходу не було, бо конструкція давно стала аварійною. Водночас ремонтники усе частіше наражаються на обурення місцевих водіїв, які не хочуть стояти в заторах.
Максим Волобоєв, Ігор Костюк, Наталка Світлова, Влада Єгорова та Олег Корінний, "5 канал"
Дивіться також:
В Італії рухнув 50-метровий міст, десятки загиблих – ФОТО














