Антимонопольний комітет розпочав розгляд справ проти "ПриватБанку" та "Ощадбанку". Ці банки АМКУ підозрює у встановленні завищеної комісії за еквайринґ. Про це повідомляє прес-служба АМКУ.
Так, для проведення розрахунків через платіжні термінали торговці співпрацюють з банками, які є учасниками платіжної системи та набули статусу еквайра. Цим банкам підприємці і сплачують комісію еквайрингу.
Банки-еквайри, у свою чергу, сплачують банкам-емітентам (які випускають платіжні картки) міжбанківську комісію – інтерчейндж. Її розмір встановлюється міжнародними платіжними системами. Як пояснюють в АМКУ, вона однакова для всіх банків, але відрізняється за типом картки, видом діяльності торговця тощо.
"Якщо банк-емітент та банк-еквайр – один і той самий банк, при розрахунках не проходить міжбанківська операція, а тому не виникає підстав включати до тарифу з еквайрингу комісійну винагороду інтерчейндж", – кажуть у комітеті.
Зазначається, що послуги еквайрингу протягом 2018-2020 років надавали близько 30 банків, тобто ринок є потенційно конкурентним.
Водночас саме "ПриватБанк" та "Ощадбанк" мають можливість надавати послуги еквайрингу з територіальним покриттям по Україні у повному обсязі. Тому найбільші торговці зазвичай обирають послуги одного чи одразу двох цих банків.
В АМКУ заявляють, що таке становище "Ощадбанку" та "ПриватБанку" має структурні ознаки монопольного на ринку послуг еквайрингу. Становище банків, зокрема, чи це одноосібна, чи колективна монополія, визначатимуть у ході розслідування.
За даними комітету, уже відомо, що держбанки встановлювали завищені комісії за операціями, які не несуть витрати на інтерчейндж. Тобто, за відсутності необхідності сплачувати інтерчендж, банк-еквайр не змінював розмір комісії за еквайринг. Відповідно, торговець сплачував однаковий розмір комісії, незалежно від наповнення послуги.
Як повідомляв 5.UA, у НБУ заявили, що "ПриватБанк" скоро виставлять на продаж.