Україна постачатиме Саудівській Аравії військово-транспортні літаки та допоможе розгорнути власне виробництво машин серії "Антонов". Вітчизняні авіабудівники стверджують: це крок, що дасть можливість безболісно пережити розрив кооперації з росіянами.
Саудівська Аравія вже тривалий час опосередковано допомагає Україні боротися проти російської агресії тим, що тримає низькими ціни на нафту, а це суттєво б'є по доходах агресора. А тепер саудити мають ще більші амбіції. Замінити російську сторону у кооперації в авіаційній промисловості.
Саудівський принц Туркі приймає керівництво українського авіаконцерну "Антонов". Аристократ очолює установу, схожу на нашу Академію наук. Саудити намагаються не лише витрачати гроші, зароблені на нафті, а ще й інвестувати у промисловість своєї країни. Україна для них - ідеальний партнер, щоб розвинути виробництво літаків. Нашим авіаконструкторам потрібні великі інвестиції, арабів цікавлять технології, якими інші країни не поспішають ділитися.
Два роки тому на Ле-Бурже військових Саудівської Аравії дуже зацікавив Ан-70. Але під час переговорів обидві сторони вирішили започаткувати співпрацю з меншого літака. Без зайвого розголосу раніше підписали контракт на розробку і виробництво нового транспортника. Нині в Ер-Ріяді підписи поставили під рештою документів, що відкривають шлях до широкої кооперації.
"Літак буде називатися Антонов-132. Ми і компанія "Антонов" будемо мати однакові права. Це перший етап. Другий етап - паралельне виробництво літаків на території королівства", - пояснив принц Саудівської Аравії Туркі аль-Сауд.
Ан-132 це новітній варіант "32-го" - фюзеляж розширять, двигуни поставлять канадські. Така вимога замовника збільшить у два з половиною рази дальність польоту та підвищить вантажопідйомність. У літака буде нова цифрова кабіна, а екіпаж зменшиться до двох осіб. Ан-132 спочатку випускатимуть у Києві, а за два-три роки виробництво розгорнуть у Саудівській Аравії. До того в України куплять певну кількість літаків старої моделі.
"Будуть іти поставлятися їм літаки Ан-32. Включаючи спільне часткове виробництво. З українськими моторами спочатку буде іти. Це також робота для "Мотор-Січі". Ми про це з Богуслаєвим домовилися. Вони готові теж поставляти. Ну і це робота для українських підприємство багатьох. А часткове обладнання, яке там стоїть російське ми міняємо на західне", - повідомив Дмитро Ківа, Генеральний конструктор-президент ДП "Антонов".
Суму контракту не розголошують, кількість літаків, про які домовилися, - теж. Втім, це десятки, якщо не сотні машин натякають в "Антонові". До того ж, окрім Ан-132 у Києва є ще багато проектів, які мають бути цікавими Ер-Ріяду, переконані в авіаконцерні.
Олександр Аргат, Микола Лебедєв, "5 канал"