Інфраструктура залізничного транспорту законодавчо закріплена за АТ "Укрзалізниця", на ринку надання в користування залізничного транспорту АТ "Укрзалізниця" є суб'єктом природної монополії.
Про йдеться у звіті Антимонопольного комітету України (АМКУ) за результатами дослідження ринку перевезень вантажів залізничним транспортом за 2017-2018 роки.
При цьому АМКУ дав пропозиції щодо розвитку конкуренції на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом. Так, одним з кроків, на думку АМКУ, має стати створення незалежного регулятора для регулювання тарифів на з/д перевезення.
"З метою розвитку конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольний комітет України пропонує Кабінету Міністрів України створити незалежний регулятор у галузі транспорту, зокрема залізничного", – сказано в документі.
Крім того, АМКУ пропонує розробити і внести до Верховної Ради України проект Закону України "Про залізничний транспорт", положення якого сприятимуть впровадженню конкурентних умов на ринках залізничних перевезень.
"Зокрема, передбачати виділення оператора інфраструктури, розмежування надання послуг вантажних і пасажирських перевезень, лібералізацію ринку надання послуг вантажних магістральних локомотивів тощо", – говориться в звіті АМКУ.
Також АМКУ рекомендував розділити колійне господарство (шляху, інфраструктури) та бізнес-перевезення, зокрема, допустити приватні локомотиви, щоб виключити вплив на інших учасників ринку вантажоперевезень.