Алкоголь

Українці почали більше пити – які саме напої найчастіше купують

Unsplash

Українські споживачі змінюють алкогольні вподобання: з початком повномасштабної війни попит на важкий алкоголь зріс, а середньоціновий сегмент значно просів.

Про це розповів Сергій Мазур, керівник та співвласник компанії-імпортера Vitis Group, в інтерв’ю NV Бізнес, повідомляє "Дивогляд".

Українці п’ють частіше, але дешевше?

"Є сегменти важкого алкоголю, де споживання навіть зросло порівняно з довоєнним часом. Стосовно вина та ігристих вин – у пляшках продажі майже досягли довоєнних показників.

У грошовому еквіваленті, особливо у валюті, падіння доволі велике. Думаю, не менше 30–40%. Різко впала середня вартість пляшки, яку купують споживачі", – зазначає Мазур.

За його словами, після масового виїзду українців за кордон ринок втратив значну частину середньої аудиторії. Саме цей прошарок формував основу стабільного попиту на якісний імпортний алкоголь.

"Найбільший відтік споживачів спостерігався в середньому і середньому 'плюс' сегментах. І це були наші головні споживачі. Тому впала, так би мовити, база споживання", – пояснює він.

Попри це, загальні обсяги продажу імпортного алкоголю в кількості пляшок не зменшилися. У компанії пов’язують це з високим рівнем стресу в суспільстві, який підштовхує людей частіше вдаватися до алкоголю, як способу розслабитися.

Паралельно з цим набирає обертів ще одна тенденція – зростання популярності українського крафтового алкоголю. Споживачі дедалі більше цікавляться локальними брендами, що пропонують оригінальні смаки та підтримують вітчизняного виробника.

"Суттєво зростає споживання українського продукту. Це стосується всього, не тільки напоїв, а і сирів, пива, багатьох інших продуктів харчування", – зазначає Мазур.

Однак, як він додає, довіра до українського вина залишається обмеженою. Причина – втрата основних виноградних плантацій на півдні країни через окупацію.

"З винами це важче зробити, бо велика частина традиційної української території, де вирощувався виноград, зараз або окупована, або знаходиться під постійними обстрілами.

Виноградарство там або завмерло, або заморожене до кінця війни. Тому цей запит споживачів на український продукт повністю не реалізований", – пояснює він.

Спроби релокації виробництва, за словами Мазура, не дали бажаного ефекту. Навіть ті винороби, які намагаються наростити обсяги, стикаються з нестачею сировини та конкуренцією зі сторони інших виробників алкоголю.

"Я знаю, що багато українських виробників вина, а ми співпрацюємо з ними, невтомно роблять спроби збільшити виробництво. Але це важко, бо сировини, винограду, замало.

До того ж з ними за виноград конкурують не тільки виробники вина, а і бренді. Це маленьке поле, в якому всі роблять спроби зробити та розлити свій продукт", – коментує Мазур.

Водночас на ринку відчутне пожвавлення: виробники активно закуповують виноград, і попит на нього зростає. Та хто саме зможе викупити найкращу сировину – питання відкрите.

"Ми бачимо ажіотажний попит. Проте не факт, що виноград буде куплений саме тими виробниками, які вміють робити краще вино. Часто виграє той, хто робить кращу цінову пропозицію", – резюмує Мазур.

Раніше "Дивогляд" розповідав про 5 закусок, яких слід уникати з алкоголем, хоч вони й здаються безпечними.

Чудернацькі історії з України, котики, скандали світових зірок, гумор і трохи дикого трешу з московських боліт – читайте першими в Telegram Дивогляд 5.UA.

ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ