Пілоти літака

Літак з 199 пасажирами на борту без пілота – що сталося у небі над Іспанією

Caleb Woods / Unsplash

Пілот знепритомнів, другий – у вбиральні

Під час рейсу авіакомпанії Lufthansa за маршрутом Франкфурт – Севілья на борту пасажирського літака сталася надзвичайна ситуація: повітряне судно на декілька хвилин фактично залишилося без пілотів. На той момент у літаку перебували 199 пасажирів та 6 членів екіпажу. Про інцидент повідомляє "Дивогляд" із посиланням на німецьке видання Bild, яке дослідило офіційний звіт іспанської комісії з розслідування авіаподій (CIAIAC).

Інцидент стався на крейсерській висоті – приблизно 10 700 метрів. Один з пілотів покинув кабіну, щоб скористатися туалетом. У цей час його колега, який залишився за штурвалом, раптово втратив свідомість. До цього моменту він не скаржився на самопочуття та виглядав цілком здоровим і зосередженим.

Системи автоматичного моніторингу польоту зафіксували зміну напрямку, що сталася внаслідок мимовільного натискання на педалі та активації певних перемикачів. Автопілот втрутився в ситуацію та стабілізував маршрут, повернувши літак на правильну траєкторію.

Тим часом пілот, який повернувся з вбиральні, виявив, що не може потрапити до кабіни – двері були автоматично зачинені зсередини згідно з протоколом безпеки, і ззовні їх відчинити було неможливо. Таким чином, керування літаком залишалося за непритомним пілотом.

На щастя, через кілька хвилин другий пілот опритомнів і відкрив двері. Командир екіпажу повернувся до кабіни, узяв управління на себе та ухвалив рішення про негайну посадку в аеропорту Мадрида. Завдяки швидкому реагуванню та втручанню автопілота інцидент завершився без жертв.

Медичне обстеження пілота, який знепритомнів, виявило в нього раніше не діагностоване неврологічне порушення. Під час попередніх медоглядів захворювання не було виявлено, і сам пілот не повідомляв про жодні проблеми зі здоров’ям.

Розслідування комісії CIAIAC завершилося низкою рекомендацій. Зокрема, було запропоновано, щоб у ситуаціях, коли один з пілотів тимчасово залишає кабіну, з іншим залишалася додаткова уповноважена особа – наприклад, старший бортпровідник або інший представник екіпажу. Такий підхід має знизити ризики у випадку раптової втрати працездатності члена екіпажу та посилити безпеку польотів.

Раніше "Дивогляд" розповідав, що пасажирка літака спробувала відкрити аварійний вихід посеред океану.

Поки на нашій землі війна, навіть "Дивогляд" – це не про котиків і пандочок, а про перемоги нашого війська! Наш Telegram – Дивогляд 5.UA.

 

ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ