Всеукраїнська ГО "Комітет виборців України" провела аналіз звітів політичних партій щодо використання державних коштів на свою діяльність. Отримані результати свідчать, що кожна друга гривня з цих коштів була витрачена політичними партіями на пряму і непряму рекламу. Про це заявив генеральний директор КВУ Олексій Кошель на брифінгу, передає "Укрінформ".
"КВУ провів аналіз звітів політичних партій щодо використання держкоштів. Ми не провели аналіз лише "партії Ляшка" і "Опоблоку", оскільки вони свої звіти ще не надали. Одним із головних висновків нашого дослідженн є те, що ми бачимо, що з цих коштів кожна друга гривня, передбачена в рамках держфінансування на діяльність партій, була ними витрачена на свою пряму і непряму рекламу", - заявив Кошель.
За словами гендиректора КВУ, рекордсменами з подібних витрат є партії "Самопоміч" і "Народний фронт". Так, партія "Народний фронт" спрямувала на рекламу 33,2 млн грн (або 67% коштів у рамках держфінансування), з них - 25 млн грн на рекламу на ТБ, 1,3 млн грн - на рекламу на радіо, 6,3 млн грн. - у друкованих ЗМІ.
Натомість, за даними КВУ, "Самопоміч" витратила на рекламу 22,7 млн грн із 42,6 млн (або близько 53% коштів у рамках держфінансування). Переважна кількість із цих 22,7 млн - 17,6 млн - за даними КВУ, пішли на друк партійної газети "Самопоміч".
У Комітеті виборців зазначають, що подібні витрати були б обґрунтованими у разі проведення всеукраїнських кампаній, чого наразі не прослідковується.
Додамо також, у Комітеті вважають, що кошти держфінансування мають насамперед спрямовуватися на розвиток самих політсил, на роботу регіональних структур, оренду офісів, виплату зарплат, створення аналітично-експертних центрів, безпосередню роботу з виборцями, проведення з ними зустрічей, проведення громадських обговорень, розробку альтернативних проектів рішень.
Як повідомлялося в січні, НАЗК виявило кримінальні правопорушення у фінансуванні 12 політичних партій. Згодом голова НАЗК розповіла, які українські партії було викрито на махінаціях із фінансовими звітами.