Підприємства та компанії, що працюють в Україні, вже відчули негативний ефект від попередніх ініціатив залізничного державного монополіста "Укрзалізниці" у сфері тарифної політики. Про таке зазначається у листі Європейської бізнес-асоціації, адресованому в.о. генерального директора УЗ Євгену Кравцову і голові Державної регуляторної служби України Ксенії Ляпіної, передає Мінпром.
Про це йдеться в листі Європейської бізнес-асоціації (ЄБА) адресованому в.о. гендиректора УЗ Євгену Кравцову та голові Державної регуляторної служби України Ксенії Ляпіної.
Як відомо, з 31 жовтня 2017 року на 15% підвищили тариф на вантажоперевезення, з 19 лютого змінена процедура визначення плати за використання вагонів УЗ – у результаті чого витрати вантажоперевізників зросли на 30-35%.
За таких умов в обох випадках втрати бізнесу від ініціатив УЗ оцінили у 6,5 млрд грн.
Крім того, з 27 липня "Укрзалізниця" ввела нові ставки за використання своїх вагонів, що призвело до втрат бізнесу на 1,3 млрд грн. Таким чином загальний тариф на вантажоперевезення уже виріс на 25%. Такі оцінки надають в Європейській бізнес-асоціації.
"На нашу думку, це не узгоджується із задекларованими намірами про мораторій на подальше підвищення тарифів у 2018 році", - кажуть в ЄБА.
Також там наголошують, що нові пропозиції УЗ стосовно уніфікації тарифів на перевезення різних видів вантажів - це ще один крок на шляху перманентного підвищення тарифів державним монополістом.
Очікується, що через такі дії УЗ витрати українських підприємств на перевезення залізорудної сировини зростуть на 350 млн грн на рік, а на перевезення енергетичного вугілля - на 600 млн грн.
"В цілому невиконання плану капітальних інвестицій і незбалансоване підвищення залзіничних тарифів з боку УЗ вже призвело до додаткових витрат української промисловості на 19 млрд грн. При цьому, отримавши колосальні додаткові кошти, держкомпанія як і раніше не може вирішити проблему з дефіцитом локомотивів для перевезення промислових вантажів", – підкреслюють в ЄБА.
Зважаючи на такий стан речей, ЄБА просить Державну регуляторну службу і "Укрзалізницю" оголосити мораторій на підвищення вантажних тарифів до створення Національної комісії регулювання транспорту - незалежного органу, який буде регулювати тарифну політику, зокрема і у сфері залізничного транспорту.