Вантажні вагони
Вантажні вагони Depositphotos

В АТП перерахували недоліки автоматичної індексації цін на вантажні перевезення УЗ

    Американська торгова палата сподівається, що нова цінова політика на вантажні залізничні перевезення буде сформована в обговореннях з бізнес-середовищем – і в її основу ляже досягнутий в ході таких обговорень компроміс

    Американська торгова палата (АТП) заявляє, що через постійне подорожчання послуг на перевезення "Укрзалізниці" бізнес все частіше віддає перевагу автомобільних перевезеннях. Тому АТП не підтримує впровадження автоматичної індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення. Навіть без неї за останній рік вартість послуг УЗ виросла для вантажовідправників на 20%.

    Про це в ході наради в Держрегуляторної служби повідомила менеджер Американської торгової палати з питань стратегічного розвитку Лідія Левицька, пише "Обозреватель".

    "Певне підвищення цін на вантажні перевезення вже відбулося. У березні цього року коефіцієнт виріс на 14,2%. Не будемо також забувати про підвищення вартості користування вагонами з парків УЗ: у випадку з зерновозами і піввагонами підвищення відбулося на 8% і 6% відповідно. А запропонований для обговорення проект теж передбачає два рівня індексації: з 1 серпня індекс виросте на 2,5%, ще на стільки ж заплановано підвищення з 1 листопада. Якщо підсумувати, то фінансовий тягар оплати послуг з вантажного залізничного перевезення для грузовідправників за рік виросте приблизно на 25%", – зазначила Левицька.

    Вона наголосила: Американська торгова палата сподівається, що нова цінова політика на вантажні залізничні перевезення буде сформована в обговореннях з бізнес-середовищем – і в її основу ляже досягнутий в ході таких обговорень компроміс.

    "Проект постанови, який був опублікований на сайті Мінінфраструктури про введення механізму автоматичної індексації на вантажні залізничні перевезення, на жаль, не передбачає такого рівня компромісу. Наші експерти акцентують на тому, що функції формування тарифів на вантажні залізничні перевезення в межах України повинні бути переведені на новий орган – Національну комісію з питань регулювання транспорту. Поки вона не створена, ці функції повинні бути закріплені за Кабміном і профільним міністерство. Сам факт запуску механізму автоматичного щоквартальної індексації члени АТП не підтримують", – підкреслила Левицька.

    Серед недоліків запропонованої автоматичної індексації експерт також зазначила ігнорування в постанові співвідношення між підвищенням цін на вантажні залізничні перевезення і власне обсягом перевезень.

    "За 2018 обсяги перевезень в порівнянні з 2017-м скоротилися на 18 млн. тон. Тоді як за цей же період автомобільні перевезення зросли на 11 млн. тон. Механізм односторонньої індексації цін – несправедливий. Тому що вантажовідправники виявляються в підвішеному стані: через введення автоматичної індексації зростання тарифів підвищення згаданими 25% не обмежиться – процентні коливання будуть рости в рази. Застосування автоматичної індексації негативно позначиться на добробуті всієї країни", – резюмувала Левицька.

    Вона підкреслила: бізнес зацікавлений в продовженні використання залізничного транспорту для перевезення вантажів, а тому відкритий для діалогу з УЗ для пошуку оптимального для всіх сторін виходу з ситуації, що склалася.

    Попередній матеріал
    В Україні необхідно створити електронну систему державного екологічного моніторингу – Лампик
    Наступний матеріал
    Сапери почали розмінування територій біля мосту в Станиці Луганській
    Теги: